جلسه مسئولان قضایی گلستان با روسای شوراهای استان به مناسبت روز شوراها؛ رئیس کل دادگستری گلستان: آمادگی دستگاه قضایی استان برای برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با قوانین برای شوراها
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
حیدر آسیابی

مراسم روز شوراها با حضور رییس کل دادگستری استان گلستان، دادستان مرکز استان، معاونان دادگستری استان، مدیران کل امور شهری و شوراها و امور روستایی و شوراهای استانداری، رئیس و اعضای شورای اسلامی استان و روسای شوراهای اسلامی شهرستانها، شهرها و بخش ها برگزار شد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، رئیس کل دادگستری استان گلستان در نشست با اعضای شوراهای اسلامی استان گفت: هدف از ایجاد تشکیلات شوراهای اسلامی شهر و روستا  فراهم کردن بستر برای مشارکت مردم در اداره امور مربوط به شهر و روستای محل زندگی آنان است .

دکتر حیدر آسیابی گفت: بیشترین خدمات دادگستری گلستان در حوزه حقوق عامه  مربوط به روستاهاست که  یکی از شاخص ترین موارد آن مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال بود که درنتیجه 15 هزار مسکن روستایی در 300 روستای استان تعیین تکلیف و سنددار شد.

از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار است بیش تر از دیگران به قانون احترام بگذارند و آن را رعایت کنند و  از آنجا که وظایف شورا عمدتا به حقوق عمومی بر می گردد ، لازم است ارتباط نزدیکی بین شوراها و دادستان ها باشد.

بخش مهمی از تخلفات و جرایم در حوزه شوراها به علت ناآشنایی اعضای شوراها نسبت به قوانین، مقررات و تکالیف حوزه کاری این اعضاست و همان طور که خود اعضا در این جلسه درخواست داشتند برای آشنایی اعضا با این قوانین آماده برگزاری دوره های آموزشی هستیم.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی