پیام تبریک زنگانه استاندار گلستان به مناسبت روز شوراها 
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
زنگانه

زنگانه استاندار گلستان طی پیامی روز ملی شوراها را تبریک گفت. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، متن کامل پیام استاندار گلستان را در پی می خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

بهره گیری از خرد جمعی و استفاده تفکر حداکثری همواره در مبانی دینی و عقلی مورد تأکید بوده و طول عمر با برکت نظام مردم سالاری جمهوری اسلامی ایران توجه به شورا و مشورت امری مبرهن بوده است. 

جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر پایه قانون اساسی به عنوان سندی مترقی اصل شوراها را مورد توجه قرار داده و فصلی را به این موضوع اختصاص داده است. 

بی تردید انتخاب افرادی اصلح و شایسته که بتوانند مدیریت مناسبی را در عرصه روستاها و شهرها داشته باشند می تواند در روند توسعه تأثیر بسزایی داشته باشد.

شوراها به عنوان پیشانی مدیریتی در شهر و روستا می تواند نقش تعیین کننده ای در توسعه داشته باشند که البته در این زمینه مشارکت مردم به عنوان اصلی ترین سرمایه اجتماعی بسیار مهم است.

گذشت ۲۴ سال از عمر شوراها این نهاد اجتماعی را به عرصه ای تاثیرگذار بدل کرده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد ، فاصله ای که جز با آگاهی اعضای شورا و آموزش و ارتقا آگاهی شهروندان کم نمی شود.

اینجانب روز شوراها را به تمامی مردم شریف استان خصوصاً شوراییان سختکوش گلستان در شهرها و روستاها تبریک عرض می کنم و امیدوارم در سایه همراهی مردم, مدیریت شوراهای اسلامی شهر و روستا, اقدامات همدلانه شهرداری ها و دهیاری ها و همراهی دستگاه های اجرایی بتوانیم در سال" جهش تولید با مشارکت مردم " شاهد شکوفایی بیش از پیش شوراها باشیم و گلستان به جایگاه واقعی خود در عرصه های مختلف اقتصادی, عمرانی, فرهنگی, اجتماعی و سیاسی دست یابد.

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی