نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها: شرکت‌ صنایع فروآلیاژ ایران(ازنا) در آستانه تعطیلی است/ تعطیلی این کارخانه، اقتصاد شهرهای مؤمن‌آباد‌ و ازنا را دچار چالش خواهد کرد
يکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
میربراتی

میربراتی گفت: برق، انرژی مصرفی شرکت فروآلیاژ ایران (ازنا) است که اخیرا با افزایش تعرفه (دوبرابر شدن تعرفه) در پرداخت هزینه برق ناتوان شده و خط تولید و کوره های آن در خاموشی کامل به سر می‌برد. در صورت تعطیل شدن این کارخانه، علاوه بر بیکار شدن تعداد زیادی از افراد، اقتصاد لرستان به ویژه شهرهای مؤمن‌آباد‌ و ازنا با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

سید عزیزالله میربراتی نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کارخانه سرو آلیاژ ازنا، گفت: شرکت‌های فعال در حوزه فروآلیاژها در جای جای کشور و به تبع آن شرکت صنایع فروآلیاژ ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده فروسیلیسم و میکروسیکا در کشور و یکی از صنایع مهم و پیشرو لرستان در روزهای اخیر دچار چالش بزرگی به عنوان افزايش هزینه تعرفه برق شده و ناتوان در پرداخت این هزینه‌ها هستند.

وی افزود: لازم به توضیح است شرکت صنایع فروآلیاژ ایران علاوه بر تأمین مواد اولیه شرکت‌های فولادسازی، برای ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد کرده که سهمی بزرگی در اقتصاد لرستان و کشور دارد.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: برق، انرژی مصرفی شرکت مهم و استراتژیک فروآلیاژ ایران (ازنا) است که اخیرا با افزايش تعرفه (دوبرابر شدن تعرفه ) در پرداخت هزینه برق ناتوان شده و برق این شرکت قطع و خط تولید و کوره های آن در خاموشی کامل به سر می‌برد.

میربراتی خاطرنشان کرد: در صورت تعطیل شدن این کارخانه، علاوه بر بیکار شدن تعداد زیادی از افراد، اقتصاد لرستان به ویژه شهرهای مؤمن‌آباد‌ و ازنا با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون تلاش و پیگیری مستمر مسئولین شهرستانی، استانی و مدیریت مجموعه فروآلیاژایران نتوانسته مشکل برق این شرکت را مرتفع و خط تولید این شرکت را راه‌اندازی کند.

عضو شورای عالی استان‌ها در پایان، بیان کرد: امیدواریم ریاست محترم جمهور و مسئولین محترم در وزارتخانه‌های نیرو و صمت در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، نسبت به مشکلات این شرکت توجه ویژه داشته باشند تا این شرکت مهم و راهبردی که از سال ۱۳۷۲ تا کنون بدون حتی یک روز عدم پرداخت حقوق، مزایا و ...‌ فعالیت نموده است، وارد بحران نشود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی