نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها: بخش کشاورزی کرمانشاه در صورت حمایت بیشتر، می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی استان را برطرف کند
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
ملکی

ملکی گفت: بخش کشاورزی کرمانشاه این توان و پتانسیل را دارد که مشکل بیکاری و بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی و به تبع مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان را حل کند.

کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه این استان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی است، گفت: کرمانشاه استانی با اقلیم‌های متفاوت بوده که سه منطقه عمومی شامل گرم، معتدل و سرد را دارا است و به دلیل برخورداری از اقلیم‌های چهار فصل و تنوع آب و هوایی شرایط مستعدی را برای کشاورزی و توسعه در استان کرمانشاه فراهم کرده است.

وی افزود: گستردگی ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی بسیار قابل توجه است به گونه‌ای که زمینه تولید محصولات زراعی مانند نخود، گندم، ذرت، جو، کلزا را دارا است و جز تولیدکنندگان برتر کشور قرار دارد و تولید نخود در استان کرمانشاه جز محصولات تولیدی است که حتی در عرصه جهانی عرضه می‌شود.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: با تمام این ظرفیت‌ها باید گفت این استان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و ظرفیت خارق‌العاده‌ در حوزه کشاورزی، نیازمند نگاه حمایتی و رسیدگی بیشتر است. همچنین با وجود داشتن چنین ظرفیت‌های با ارزشی هنوز هم استان کرمانشاه در احراز رتبه بیکاری از صدرنشین‌ها است.

ملکی اظهار داشت: مهمترین مشکلات بخش کشاورزی کرمانشاه شامل عدم رعایت الگوی کشت متناسب با اقلیم کم‌آبی، مشکلات اقتصادی کشاورزان در کاشت، داشت و برداشت و در مرحله فروش محصولات است و چنانچه این چالش‌ها از پیش روی بخش کشاورزی برداشته شود می‌توانیم شاهد تحولات چشمگیری در میزان تولیدات سالانه استان و اقتصادی شدن هر چه بیشتر کشاورزی باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: بخش کشاورزی کرمانشاه این توان و پتانسیل را دارد که مشکل بیکاری و بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی و به تبع مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان را حل کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی