نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها: زیرساخت‌های استان البرز متناسب با حجم ترافیک عبوری از استان نیست
سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
قره حسنلو

قره حسنلو با اشاره به تردد حجم بالای مسافران نوروزی از استان البرز امکانات و زیرساخت‌های استان البرز باید منطبق با جمعیت مسافر رشد کند. یعنی بودجه استان البرز باید به صورت ملی دیده شود و استانی نباشد. چراکه خدمات ارائه شده تنها برای مردم استان البرز نیست.

علیرضا قره حسنلو نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به پایان سفرهای نوروزی گفت: استان البرز به واسطه قرارگیری بر سر راه مسافران شمال و شمال غرب کشور میزبان و محل عبور بسیاری از مسافران است.

وی افزود: هر ساله با فرارسیدن عیدن نوروز و شروع مسافرت‌های نوروزی بسیاری از مسافران از استان البرز عبور ‌می‌کنند و حجم زیادی از خودروها وارد این استان ‌می‌شوند.

قره حسنلو تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای مدیریت آمد و شد مسافران البته کار سختی که سال به سال هم افزایش پیدا ‌می‌کند. این درحالی است که زیرساخت‌ها و امکانات به ندرت افزایش پیدا ‌می‌کند و سال به سال مشکلات ترافیکی بیشتر می‌شود.

رئیس شورای استان البرز تصریح کرد: این مسئله دو نکته مهم را به ما یادآوری ‌می‌کند. اول اینکه امکانات و زیرساخت‌های استان البرز باید منطبق با جمعیت مسافر رشد کند. یعنی بودجه استان البرز باید به صورت ملی دیده شود و استانی نباشد. چراکه خدمات ارائه شده تنها برای مردم استان البرز نیست.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: نکته دوم اینکه ورود این حجم از مسافر می‌تواند برای اقتصاد استان مفید باشد. از این رو باتوجه به ظرفیت‌های استان باید تدابیری اندیشیده شود تا البرز علاوه بر محل عبور، تبدیل به مقصدی برای مسافران باشد.

قره حسنلو ادامه داد: این مسئله ‌می‌تواند استان اقتصاد استان البرز را توسعه دهد و مشاغل جدیدی ایجاد کند.

رئیس شورای استان البرز توضیح داد: وجود جاذبه‌های طبیعی از جمله رودخانه، سد، کوهستان و ... می‌تواند زمینه ایجاد تفریحات آبی، کوهنوردی، سرگر‌می‌و ... باشد. بنابراین میتواند با جذب سرمایه گذار مکان‌های تفریحی ایجاد کرد که گردشگران زیادی را به خود جذب کند. این مسئله افزون بر ایجاد اشتغال ‌می‌توان گردش مالی استان را بالا ببرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی