نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها: امنیت سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در تمام جهان را به چالش می‌کشیم
سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
خارایی

خارایی با اشاره به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قواعد بین المللی حق دارد از حیثیت، اعتبار و ارزش‌های خود در برابر این رژیم کودک کش دفاع کند و از این پس امنیت سفارت خانه‌های اسرائیل در تمام جهان را به چالش می‌کشیم.

خداداد خارایی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کنسول‌گری ایران در سوریه و گرامیداشت یاد شهدای این حمله تروریستی گفت: حمله به سفارتخانه‌ها و کنسول‌گری‌های هر کشوری نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل است و حمله اخیر رژیم اشغالگر قدس به کنسول گری جمهوری اسلامی ایران در سوریه علاوه بر نقض حقوق بین الملل موجب شهادت مستشاران نظامی ایران نیز شده است که مصداق بارز تروریسم دولتی این رژیم غاصب است.

وی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به این رژیم غاصب گفت: رژیم کودک کش اسرائیل از بزرگ منشی جمهوری اسلامی سوءاستفاده می‌کند و به دلیل شکست در برابر حماس تلاش‌ می‌کند عقده‌های خود را بر سر جمهوری اسلامی خالی کند. اما باید بداند که این حملات بی پاسخ نخواهد ماند.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: از این پس سفارت‌‎خانه‌های رژیم اسرائیل در تمام دنیا در بهت و ترس فعالیت خواهند کرد و جمهوری اسلامی این حق را دارد که در اقدامی متقابل در هر کشوری امنیت سفارت خانه‌های اسرائیل را نقض کند.

خارایی با اشاره به بی مسئولیتی سازمان ملل و شورای امنیت گفت: این سازمان‌ها تبدیل به عروسک خیمه شب بازی استکبار جهانی شده‌اند و نماینده تمام کشورهای عضو نیستند و اگر اقدامی برای محکومیت اسرائیل نکنند جمهوری اسلامی ایران بر اساس حق دفاع از خود، حق دارد مواضع اسرائیل را مورد حمله قرار دهد و پاسخ کوبنده‌ای به این اقدام وحشیانه بزند.

وی افزود: حمایت آشکار کشورهای غربی از جنایت‌های این رژیم کودک کش سبب شده است، دولت این کشور به صورت بی پروا جنایت‌هایی علیه کشورهای مستقل انجام دهد و چون اختیار رسانه‌ها را در دست دارد پوششی بر این جنایت‌ها بگذارد.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: دوران بزن در رو تمام شده است و جمهوری اسلامی قطعا ضربه شصتی به این کشور مصنوعی و غاصب نشان خواهد داد تا به قوانین بین المللی پایبند باشد و حقوق دیگر کشورها را نقض نکند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی