سخنگوی شورای عالی استان‌ها خبر داد: اختصاص 50 میلیارد تومان از منابع شهرداری تهران برای کمک به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
اعظمی

اعظمی با اشاره به تلاش‌های انجام شده گفت: خوشبختانه شورای شهر تهران مصوب کرد 50 میلیارد تومان از منابع در اختیار شهرداری تهران به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص یابد.

فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان و سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها ضمن اعلام خبر اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از سوی شورای شهر تهران برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با پیگیری نمایندگان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و استانداری سیستان و بلوچستان شورای شهر تهران به شهرداری تهران اجازه داد تا ۵۰ میلیارد تومان از منابع در اختیار خود را برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اختصاص دهد.

وی افزود: در همین رابطه نامه نگاری‌ها و رایزنی‌هایی با نهادهای مختلف از جمله آقای انوشه معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشتیم که خوشبختانه با یاری ایشان توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

اعظمی تصریح کرد: همچنین رایزنی‌هایی با آقای پرویز سروری نایب رئیس و آقای احمد صادقی عضو شورای شهر تهران که از اعضای شورای عالی استان‌ها نیز هستند صورت گرفت، ثمربخش بود و با کمک‌های ایشان این مصوبه در شورای شهر تهران تصویب شد.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها ضمن تشکر از تمام کسانی که در اختصاص این مبلغ نقش داشتند گفت: آقایان سروری و صادقی نقش مهمی در به ثمر رسیدن این تلاش‌ها داشتند که به صورت ویژه و از طرف سیل زدگان سیستان و بلوچستان از تلاش‌های ایشان کمال تشکر را دارم.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به آخرین وضعیت سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با گذشت زمان سیل فروکش کرده است و خوشبختانه دسترسی مردم به مواد غذایی خوب است. مسئله جدی در بحث سیل جنوب استان سیستان و بلوچستان تخریب خانه‌ها زمین‌های کشاورزی و زیرساخت‌هاست که مردم همچنان درگیر این مسائل هستند.

وی ادامه داد: از این رو از تمام نهادهای دولتی مردم و خیرین تقاضا داریم آنچه که در توان دارند برای تعمیر یا ساخت خانه‌های روستایی، تعمیر ‌راه‌ها و جاده‌ها و لایروبی زمین‌‌های کشاورزی کمک کنند.

 اعظمی افزود: از آنجایی که بیشینه مردم استان سیستان و بلوچستان از قشر ضعیف جامعه هستند و در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و نبود شغل فقیرتر شده‌اند توان تامین هزینه‌های اضافی که اتفاقات طبیعی مانند سیل و غیره تحمیل می‌کنند را ندارند. از این رو نیازمند کمک‌های همه عزیزان به ویژه کمک‌های بلاعوض دولت هستند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی