نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها: جشن نوروز از پایه‌های فرهنگی و تمدنی ایران است / شهر قوچان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
شکفته

شکفته با اشاره به اهمیت جشن نوروز گفت: این جشن یکی از پایه‌های تمدنی و فرهنگی ایران است که در بیش از 15 کشور و 4  قاره گرامی داشته می‌شود.

علی شکفته نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید باستانی نوروز گفت: آغاز سال نو و فرارسیدن عید نوروز رستاخیز دوباره‌ای در عالم طبیعت است و این بسیار جذاب است. چرا که سال نو ایرانی همزمان با نو شدن طبیعت است و در ذات خود زیبایی و نو شدن دارد.

وی افزود: این مسئله سبب شده است که جشن نوروز در تمام طول تاریخ درازنای ایران با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود و البته تنها محدود به ایران کنونی نیست. بلکه نوروز در ایران فرهنگی که وسعتی به مراتب گسترده‌تر دارد و از جنوب مغولستان تا جنوب و شرق اروپا را در بر می‌گیرد و حتی در شبه قاره هند و شرق آفریقا نیز گرامی داشته می‌شود.

عضو شورای استان خراسان رضوی توضیح داد: جغرافیای نوروز 4  قاره آفریقا، اروپا، آسیا و آمریکا از جمله سراسر خاورمیانه، بالکان، قزاقستان، تاتارستان، آسیای میانه چین غربی (ترکستان چین)، سودان، زنگبار، آسیای کوچک، سراسر قفقاز تا آستراخان و نیز آمریکای شمالی، هندوستان، پاکستان، بنگلادش، بوتان، نپال و تبت را در بر می‌گیرد.

شکفته تصریح کرد: جشن نوروز که نوعی پاسداشت زنده شدن دوباره طبیعت است، ویژگی‌های فرهنگی و تمدنی بارزی دارد که سبب می‌شود ایرانی بودن در جهان ارزشمندتر شود. از همین روست که کشورهای همسایه ایران به ویژه در آسیای مرکزی این جشن را با شکوه هرچه تمام تر برگزار می‌کنند.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: همچنین جشن نوروز آغاز مسافرت‌های نوروزی است و در این ایام مردم برای گل‌گشت در طبیعت مسافرت می‌کنند و استان خراسان رضوی با مرکزیت مشهد مقدس یکی از مهمترین مقاصد گردشگری مردم است. بسیاری علاقه دارند زمان سال تحویل را در جوار حضرت رضا سپری کنند و توشه سال جدید را از امام هشتم (ع) طلب کنند. به ویژه که نوروز امسال با ماه رمضان هم قرین شده است.

وی اظهار کرد: هرچند استان خراسان رضوی دیدنی‌های بیشتری هم دارد و جاذبه‌های گردشگری جذابی به ویژه در فصل بهار دارد.

عضو شورای شهر قوچان بیان داشت: شهرستان قوچان به دلیل موقعیت کوهستانی خود آب و هوای مطبوعی در فصل بهار دارد و به دلیل برخورداری از روستاهای هدف گردشگری، آبشارها، رودخانه‌ها و چشمه‌ها، غارها و طبیعت زیبایش می‌تواند مقصد خوبی گردشگری است.

شکفته بیان داشت: در این ایام با همت شورای شهر و شهرداری قوچان و سایر ارگان‌های ذیربط شهر قوچان آماده پذیرایی از هموطنان عزیز است و آرزو می‌کنیم سالی پربار و به دور از خطر برای هموطنان رقم بخورد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی