نماینده استان آذربایجان غربی در شورای‌عالی استان‌ها خواستار شد: سالروز شهادت شهید باکری با عنوان "روز شهردار" در تقویم رسمی کشور ثبت شود
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
سلیمان زاده

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای‌عالی استان‌ها با بیان این‌که روز 25 اسفند از سوی شورای عالی استان‌ها در دوره چهارم به عنوان روز شهردار مصوب شد؛ خواستار ثبت این روز در تقویم رسمی کشور از سوی شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

ایرج سلیمان زاده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به فرارسیدن روز شهردار گفت: در سیزدهمین اجلاس عمومی شورای‌عالی استان‌ها در دور چهارم به تاریخ 16 بهمن 1393 طرحی با عنوان نامگذاری روز 25 اسفندماه مصادف با سالروز شهادت شهید سرلشکر مهدی باکری نخستین شهردار شهید جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی، به عنوان "روز شهردار " تصویب شد.


شهید سرلشکر مهدی باکری، مدتی شهردار شهر زیبای ارومیه بود که مردم خاطرات خوشی از دوره تصدی آن شهید والامقام دارند. وی همچنین فرمانده لشکر 31 عاشورا نیز بود.

سلیمان زاده تصریح کرد: شهید باکری، در دوران کوتاه مسئولیت خود به معنای واقعی خود را خادم مردم می‌دانست و پیشگام خدمت‌رسانی بود. گاهی بدون این‌که کسی او را بشناسد به کارکنان شهرداری از جمله پاکبانان در رفت و روب شهر کمک می‌کرد و از این‌رو می‌تواند الگوی کامل و خوبی برای شهرداران عزیز سراسر کشور باشد.

به گفته نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها، بیش از یک سده از پیدایش شهرداری‌ها (بلدیه) در ایران می‌گذرد این نهاد خدمات بسیار زیادی به مردم ارائه داشته است اما زیبنده نیست با وجود تمام این خدمات روزی با نام شهردار و شهرداری‌ها در تقویم رسمی کشور وجود نداشته باشد.

نماینده شورای‌عالی استان‌ها گفت: در حال حاضر نام شهرداری‌ها با نام روز دهیاری‌ها که روز 14 تیرماه است، همراه شده. بنابراین از شورای فرهنگ عمومی  و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم که این روز را با نام روز دهیار و دهیاری‌ها و روز 25 اسفند را با عنوان روز شهردار و شهرداری‌ها ثبت کند. چرا که دهیاری و شهرداری با وجود این‌که هر دو مدیریت سکونتگاه‌های بشری را به‌عهده دارند، تفاوت‌های بنیادین و البته مشکلات و مسائل خاص خود را دارند و این هم‌تراز قرار دادن آن‌ها، اشتباه و خطاست. از این رو، لازم است این تفکیک عنوان در تقویم ملی لحاظ شود.

نماینده استان آذربایجان غربی از دولت خواست تا به این مسئله توجه بیش‌تری داشته باشد. چراکه بر اساس آمار حدود ۱۳۴۵ شهرداری و شهردار در کشور وجود دارد که حجم بالای فعالیت عمرانی و خدماتی را در کشور مدیریت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی در پایان از تمامی شوراهای اسلامی کشور و مدیران کل امور شوراها خواست که این روز را به پاس خدمات و تلاش‌های بی‌وقفه شهرداران ارج نهند.

 


پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی