نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌‌ها: نبود صنایع تبدیلی به کشاورزان خسارت وارد می‌کند
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
خمسه

خمسه با بیان اینکه دلالان محصولات کشاورزی را با قیمت پایین می‌خرند گفت: برای حل این مشکل باید در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی سرمایه گذاری شود.

هادی خمسه نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه نداشتن صنایع تبدیلی و اجبار کشاورزان به فروش محصولات خود با قیمت خیلی پائین در سر مزرعه و زمین، مشکل اصلی کشاورزان شهرستان آوج است گفت: شهرستان آوج دارای کوه‌های سر به فلک کشیده و دارای آب وهوای خنک در فصول گرم سال دارای محصولات کشاورزی فراوان  از جمله گندم و جو و محصولات درختی فراوان مانند گردو و بادام و سیب، زرد آلو و محصولات جالیزی مانند گوجه فرنگی و خیار و ... است.

وی افزود: لازم به توضیح است ۷۵ درصد ساکنان شهرستان آوج را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد و شغل اصلی اغلب مردم شهرستان کشاورزی است و بیشترین مقدار متصور گندم و گوجه فرنگی در شهرستان آوج کشت می شود.

خمسه تصریح کرد: متاسفانه به علت نداشتن صنایع تبدیلی در شهرستان آوج  کشاورزان مجبور هستند محصولات خود را در سر مزرعه به صورت خام به دلان بفروشند و این امر باعث شده که بیشترین سود را دلالان ببرند و کشاورزان زحمت کش  شهرستان نه تنها  سود نکنند بلکه حاصل دسترنج و زحمات یکساله آن‌ها  هنگام کشت برخی محصولات ضرر و زیان می‌باشد.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها پیشنهاد کرد: به جای تمرکز صنایع تبدیلی در اطراف شهر‌ها و شهرک‌های صنعتی با تسهیل امور  و حمایت از سرمایه گذارهایی که علاقه به سرمایه گذاری در رسته صنایع  تبدیلی، ویژه در مناطق روستایی ( شهرستان آوج) دارند می‌توان از کشاورزان و تولید محصولات کشاورزی در شهرستان آوج حمایت کرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی