رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها خبر داد: تصویب 2 طرح در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کمیسیون معماری

نجفی با اشاره به بررسی طرح‌های در دستورکار کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها گفت: در این جلسه 5 طرح مورد بررسی قرار گرفت که نهایتا 2 طرح به تصویب رسید.

سعید نجفی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به بررسی طرح‌های در دستورکار کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها گفت: دستورالعمل نحوه حضور و مشارکت اعضای شوراهای اسلامی پایه و فرادست در همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ملی منطقه‌ای و استانی موضوع بند ۷ ماده ۸۸ قانون موسوم به شوراها اولین طرح در دستور کار بود که بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.

وی ادامه داد: در ادامه استفساریه شهرداری مربوط به طرح تبصره (2) ماده (2) «قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند برای بررسی دقیق این طرح از مجلس استعلام شود.

نجفی اضافه کرد: همچنین آیین نامه نحوه و فرآیند مشارکت شورای عالی استان‌ها در فرآیند تهیه لوایح برنامه‌های توسعه و بودجه عمومی کشور موضوع بند ۵ ماده ۸۸ قانون شوراها و آیین نامه اجرایی بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شوراها نیز از دیگر طرح‌های در دستور کار بود که با رای اعضا تصویب شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: دستورالعمل اداره امور شوراهای اسلامی شهر نیز بررسی شد و مقرر گردید تا دو ماه آینده کمیته ای برای این دستور العمل تشکیل شود تا پس از نهایی کردن دستورالعمل آن را ابلاغ کند.

وی بیان کرد: طرح دیگر در دستورکار طرح اصلاح بند الف ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده بود که رای اعضا رد شد.

نجفی اضافه کرد: در ادامه جلسه نمایندگان کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها در کمیسیون شورای عالی معماری و شهرسازی نیز معرفی شد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی