شورای عالی استان‌ها و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه عرضه محصولات کشاورزی همکاری می‌کنند
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کمیسیون انرژی

شیرمحمدی تصریح کرد: طرحی در برنامه توسعه هفتم مبنی بر عرضه محصولات کشاورزی در مکانی که شهرداری‌ها تعیین می‌کنند مطرح شده است و از آنجایی که این طرح مورد تایید کمیسیون انرژی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی شورای عالی استان‌ها بود مقرر شد تفاهمنامه‌ای میان شورای عالی استان‌ها و وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسات آتی در این زمینه امضا شود.

علی شیرمحمدی رئیس کمیسیون انرژی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون انرژی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی شورای عالی استان‌ها گفت: این جلسه به بررسی اسفساریه شهرداری در مورد طرح تبصره (2) ماده (2) «قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» مصوب 01/04/1401 پرداخت.
وی افزود: براساس این تبصره چنانچه اجرای طرح‌های توسعه شهری و روستایی مصوب مراجع ذی صلاح، مستلزم جابه‌جایی تأسیسات از جمله برق آب و گاز باشد باید بدون دریافت وجه توسط دستگاه‌های اجرائی انجام پذیرد. در حالی که در طول مدت گذشته از زمان ابلاغ این قانون ادعای شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و همچنین شرکت مخابرات مبنی بر عدم صدق عنوان دستگاه اجرایی، بر این شرکت‌ها و بنابراین عدم شمول قانون بر این شرکت‌ها مانع اجرای درست قانون بوده است.

شیرمحمدی ادامه داد: بر این اساس و به منظور رفع ابهام در خصوص شمول تبصره (۲) ماده (۲) قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بر این شرکت‌ها، شهرداری تهران نظر شورای عالی استان‌ها را خواسته بود که هیئت رئیسه نیز این طرح را به کمیسیون‌ها ارجاع داده بود.

رئیس کمیسیون انرژی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این کمیسیون نیز این استفساریه را بررسی کرد و نهایتا نظر کمیسیون بر این بود که نظر کمیسیون امور حقوقی و نظارت به عنوان کمیسیون اصلی، مرجع قرار گیرد.

وی افزود: همچنین مهندس رادفر مشاور عالی قائم مقام وزیر کشاورزی مهمان این کمیسیون بود که مسائل و مشکلات کشاورزی با حضور وی بررسی شد.

شیرمحمدی تصریح کرد: همچنین در مورد طرحی که در برنامه توسعه هفتم مبنی بر عرضه محصولات کشاورزی در مکانی که شهرداری‌ها تعیین می‌کنند نیز بحث و گفت و گو شد و از آنجایی که این طرح مورد تایید کمیسیون انرژی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی شورای عالی استان‌ها بود مقرر شد تفاهمنامه‌ای میان شورای عالی استان‌ها و وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسات آتی در این زمینه امضا شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی