نشست سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌‌ها با معاون فنی سازمان نوسازی مدارس کشور: برای حل مشکلات مردم همکاری شورای عالی استان‌ها و وزارت آ.پ ضروری است
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
نوسازی

در دیدار سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌‌ها با معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر همکاری نزدیک این دو نهاد تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، صبح امروز چهارشنبه جلسه بهنام مفضفی سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌‌ها با مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ساختمان دبیرخانه شورای عالی استان‌‌ها کشور برگزار شد.

بهنام مفضفی سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌‌ها در این نشست با بیان اینکه من سابقه فرهنگی دارم و به این سابقه افتخار می‌کنم گفت: به همین دلیل آموزش و پرورش همیشه برای من اولویت بوده و معتقدم اگر آموزش و پرورش به درستی کار کند بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود چرا که آموزش درست زیربنای تربیت نسل‌های آینده است.

وی افزود: شورای عالی استان‌‌ها و وزارت آموزش و پرورش تفاهمنامه‌‌های زیادی امضا کردند که متاسفانه تاکنون هیچکدام اجرایی نشده است. تاکید ما این است که مجموعا یک تفاهمنامه جامع امضا کنیم که اجرایی و عملیاتی شود.

سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌‌ها اظهار کرد: مدیریت شهری و وزارت آموزش و پرورش زمینه‌‌های همکاری زیادی دارند و از آنجایی که یکی از دغدغه‌‌های اصلی شهرداری‌‌ها و شوراها توسعه فرهنگی جامعه است‌ می‌تواند در این زمینه درکنار وزارت آموزش و پرورش باشد.

مفضفی تصریح کرد: برای مثال آموزش و پرورش در بهترین نقاط شهر اماکن آموزشی دارد که به صورت کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و یا از نظر فنی نیاز به بازسازی و تعمیر دارد. از این رو می‌تواند یکی از بندهای تفاهمنامه باشد که شهرداری بتواند با یک قرارداد بلند مدت آن اماکن را بازسازی کند و در زمان‌‌های تعطیل برای استفاده فرهنگی و ورزشی در اختیار عموم بگذارد.

وی ادامه داد: با این کار‌ می‌توان برای عموم مردم فضاهای فرهنگی و روزشی و هم درآمدپایدار برای شهرداری‌‌ها ایجاد کرد.

سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌‌ها اضافه کرد: زمینه‌‌های همکاری‌ می‌تواند بیش از این باشد و امیدواریم بتوانیم با وزارت آموزش و پرورش و به ویژه سازمان نوسازی مدارس همکاری کنیم.

در دادامه مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: با بیان اینکه به دلیل سوابق کاری با وظایف، ماموریت‌‌ها و ساختار شوراها بیگانه نیست گفت: یکی از مطالباتی که به صورت مداوم از سوی شوراها دریافت‌ می‌کنیم ساخت یا بازسازی مدارس است و دستور اکید داده شده است که حتما به نامه شوراها پاسخ داده شود و تا حد امکان درخواست‌‌های آن انجام شود.

وی افزود: چراکه معتقدیم درخواست شوراها خواسته و نیاز مردم است و از آنجایی که آشنایی خوبی با محیط زندگی خود دارند قطعا احساس نیاز‌ می‌کنند.

عبداللهی اظهار کرد: تاکید ما این است که تعامل جدی با شوراها داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت دو طرف برای حل مشکلات استفاده کنیم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: شوراها و در راس آن شورای عالی استان‌‌ها ظرفیت زیادی دارند. برای مثال اگر بخواهیم از طریق دولت طرح و لایحه به مجلس بفرستیم مدت‌‌ها طول‌ می‌کشد اما شورای عالی استان‌‌ها به سرعت این کار را انجام‌ می دهد.

وی افزود: از سوی دیگر شورای عالی استان‌‌ها تنها جایی  است که بدون لکنت و بر اساس نفع مردم‌ می‌تواند با طرح‌‌ها با جدیت مخالفت یا موافقت کند چرا که معذوریت ندارد و نهاد مستقل برخواسته از رای مردم است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی