نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها: ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری در خرم‌بید می تواند در شکوفایی اقتصاد منطقه موثر باشد
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
ساریخانی

ساریخانی گفت: توسعه و گسترش صنعت گردشگری می تواند زمینه رشد اقتصادی و رفاهی و بهبود وضعیت محیط زیست منطقه باشد و همچنین در کاهش بیکاری، افزایش سطح درآمد منطقه، ارز آوری و سایر مسائل اجتماعی و اقتصادی برای شهرستان مفید واقع شود.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، گفت: صنعت گردشگری در شهرستان خرم‌بید رشد و موفقیت کمی داشته و این ناکامی به دلیل نپرداختن به طور جدی به موضوع زیر ساخت های گردشگری است.

وی افزود: ایجاد هرگونه تحول و استانداردسازی خدمات در گردشگری نیازمند انجام پایش، مطالعات تخصصی و دقیق و کسب آگاهی از تجربیات دیگر شهرها و مناطق گردش پذیر است که می تواند کمک شایانی به صنعت گردشگری شهرستان داشته باشد.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: زیرساخت های مناسب جهت جذب توریست و گردشگر و حفظ آنها در شهرستان خرم‌بید وجود ندارد که باید با نگاه تخصصی و به صورت بنیادی به این مسئله و کمبودها رسیدگی و در راستای گسترش و بهبود آنها گام های مؤثر و اساسی برداشته شود.

ساریخانی اظهار داشت: توسعه و گسترش صنعت گردشگری می تواند زمینه رشد اقتصادی و رفاهی و بهبود وضعیت محیط زیست منطقه باشد و همچنین در کاهش بیکاری، افزایش سطح درآمد منطقه، ارز آوری و سایر مسائل اجتماعی و اقتصادی برای شهرستان مفید واقع شود.

وی خاطرنشان ساخت: شهرستان خرم‌بید با‌ دارا بودن میراث فرهنگی و تاریخی که بسیاری از آن ها مانند دست‌کندهای چند هزار ساله صفاشهر و آثارتاریخی طبیعی و مذهبی بالقوه‌ای همچون کاروانسرای عباسی شهید آباد، کاروانسرای قاجار صفاشهر، قصر بهرام گور( تله خاکی صفاشهر )، امامزاده شهدا، مسجد جامع ، قلعه و حمام گرگی، تل جنگی و تپه‌های تاریخی فرآب و خرمه، باغ‌های گرگی، باغ‌ ها و چشمه های ملک‌آباد، حاجی آباد، قادرآباد، تفرجگاه سرآسیاب، روستای گردشگری خورجان، سد باستانی بستان‌خانی دوره هخامنشی، کوه عزمت، جنگل چنارو، کوه امری، کوه سفید، کوه قارون و بهره مندی از طبیعت بکر و زیبا، وجود روستاهای تاریخی و زیبا، خانه های سنتی و قدیمی، صنایع دستی و غذاهای محلی، تفرجگاه قصر یعقوب، چهارطاقی‌های خرمه، مشکان، قاضیان ، عباس آباد و غیره دارای ارزش و شهرت ملی و جهانی اند، فرصت های بسیار مناسب برای جذب گردشگران از تمام نقاط دنیا و ایران دارا است، اما با وجود جاذبه های گردشگری فراوان و علی‌رغم موقعیت مناسب و مساعد جغرافیایی و وجود بسیاری از ظرفیت های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و انواع جاذبه های قابل عرضه به بازارهای داخلی و خارجی، متأسفانه نتوانسته اند آن‌گونه که شایسته است از این ظرفیت ها ی عظيم استفاده کنند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، بیان کرد: مسئله گردشگری در شهر صفاشهر تاکنون جایگاه واقعی خود را نیافته است. با توجه به اهمیت صنعت گردشگری، هدف اصلی ، رشد، ارزیابی و تقویت جاذبه های گردشگری شهرستان می باشد، که می توان با برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت صحیح متناسب با ویژگی های تاریخی و طبیعی راهی به سوی توسعه پایدار شهرستان انجام داد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی