نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: صداقت در تبلیغات عنصر اصلی موفقیت نامزدهای انتخاباتی و حفظ اعتماد مردم / نامزدها از دادن وعده‌های دروغین خودداری کنند
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
اصانلو

اصانلو با بیان اینکه دادن وعده‌های دروغین از سوی نامزدهای انتخاباتی سبب کاهش اعتماد مردم می‌شود گفت: صدا و سیما باید حوزه اختیارات و توانایی‌های نمایندگان مجلس به مردم را بشناساند تا برخی از نامزدها فضایی برای دادن وعده‌های دروغین نداشته باشند.

مجید اصانلو نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، در سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با گرامی داشت یاد و خاطره انسان‌های آزاده‌ای که با نثار خون خود فرصت و نعمت استقلال و انتخابات را به ملت ایران ارزانی داشتند، گفت: خط سرخ شهادت که از نهضت سیدالشهدا علیه السلام آغاز شده بود در انقلاب ما جانی دوباره گرفت و هر ازچند گاهی که عزیزی از مدافعان وطن یا مدافعان امنیت به آرایش زیبای شهادت چهره می‌آرایند و به کاروان عزت و افتخار حسینی می‌پیوندند به ما گوشزد می‌کنند که مسئولیتمان در برابر مردم و شهدا سنگین است.

وی افزود: انتخابات یکی از دستاوردهای پرافتخار شهیدان ماست که دعوت به مشارکت حداکثری و انتخاب صحیح یکی از وظایف شوراها در سراسر کشور است.

اصانلو تصریح کرد: برای حفظ این دستاورد ارزشمند شناخت چالش‌ها و فرصت‌ها بسیار مهم است. یکی از چالش‌های عرصه انتخابات تبلیغات غیر واقعی، وعده و وعیدهای غیر عملی، بد اخلاقی‌های انتخاباتی و ... است که حتماً باید از آن‌ها دوری کرد.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در انتخابات پیش رو صدا و سیما در یک اقدام قابل تقدیر ۲۰۰ کانال تبلیغاتی راه‌اندازی کرده که فرصت بسیار خوبی برای داوطلبین است تا برنامه‌ها و توانمندی‌های خود را در سطح وسیع به انتخاب کنندگان ارائه کرده و امکان انتخاب صحیح را افزایش دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که برخی افراد بدون در نظر گرفتن  شرایط اقتصادی، اجتماعی سیاسی و فرهنگی مناطق مختلف با وعده وعیدهای غیر معقول و بی‌منطق صحنه رقابت را آلوده می‌کنند. وعده‌هایی مانند تغییرات در تقسیمات کشوری و انجام پروژه‌های بسیار بزرگ زیربنایی مانند سدسازی واتویان کشی و غیره که بعضاً عمل به آن‌ها خارج از توان، حیطه وظایف و اختیارات یک نماینده مجلس است. دادن چنین وعده‌هایی اساساً نشان دهنده عدم شناخت فرد داوطلب از مسئولیت نمایندگی مجلس است.

اصانلو اضافه کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است چین وعده‌هایی عملی نمی‌شوند و به صورت «نارضایتی متراکم» بین انتخاب کنندگان پدیدار شده و اثر منفی  مشارکت در انتخابات بعدی می‌گذارند.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: حال که صدا و سیما با یک کار عظیم فنی وارد عرصه انتخابات شده، تولید و پخش برنامه‌هایی برای آشنایی عموم مردم با حیطه وظایف، اختیارات توانمندی‌ها، عرصه عمل و نحوه اقدام نمایندگان مجلس ضروری به نظر می‌رسد برنامه‌هایی که در آن‌ها اطلاعات لازم برای شناخت حوزه‌های مسئولیتی نمایندگان مجلس به مردم داده می‌شود که در صورت وجود چنین اطلاعاتی عرصه برای ‌وعده‌های بی‌منطق و سخنان غیر واقعی تنگ خواهد شد.

وی اشاره کرد: در تمام حوزه‌های انتخابیه، مردم مسائل و خواسته‌هایی دارند که پیگیری و برآورده کردن خواسته‌ها در حد توان و امکانات و نظامات قانونی وظیفه تمام مسئولان از جمله نمایندگان مجلس است. ولی دادن وعده‌های رنگارنگ و اجابت هر خواسته‌ای و با هر شرایطی، کاری غیر معقول است که سبب ایجاد «انتظارات ناهمخوان با امکانات» شده و برای تمامی مسئولان آن حوزه ایجاد مشکل خواهد کرد.

اصانلو تاکید کرد: در سایر مسائل تبلیغات هم حواسمان باشد که فرد منتخب باید نمک گیر مردم شده و با تمام توان پیگیر خواسته‌های آن‌ها باشد نه مردم نمک گیر فرد منتخب.

این عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت نموده و بدیهی است که در صورت تحقق مسائل بیان شده انتخابات با مشارکت حداکثری برگزار شده و شاهد انتخابی صحیح خواهیم بود انشاالله.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی