نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها: براساس قانون دولت باید لایحه بودجه را پیش از ارائه به مجلس در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
بیگی

بیگی با بیان اینکه براساس قانون دولت باید لایحه بودجه را پیش از ارائه به مجلس در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد گفت: متاسفانه تاکنون به این مهم اجرایی نشده و ما همچنان اصرار داریم که دولت و مجلس به این قانون عمل کنند.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به بررسی لایحه بودجه کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون باید لایحه بودجه پیش از ارائه به مجلس باید در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه به این اصل قانونی اعتنا نمی‌شود و با وجود پیگیری‌های مکرر تاکنون این قانون اجرایی نشده است.

بیگی با بیان اینکه این وظیفه بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متولی اصلی باید لایحه بودجه کشور را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد تا بتوانیم بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت ارسال لایحه بودجه کشور به شورای عالی استان‌ها گفت: شوراها نمایندگان مردم هستند و از آنجایی که به صورت نقطه ای در سراسر کشور پراکنده اند و مستقیما با مردم ارتباط دارند به مسائل و مشکلات سکونتگاه‌ها و مردم آشنایی بیشتری دارند و از آنجا که در حوزه انتخابیه زندگی‌ می‌کنند از این فضا دور نیستند و‌ می‌توانند به صورت مداوم نظرات و مشکلات مردم را دریافت کنند.

عضو کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها، ادامه داد: شوراها با نیازهای واقعی و مشکلات حقیقی مردم آگاه هستند و با توجه به این آگاهی‌ می‌توانند از انحراف بودجه جلوگیری کرده و مسیر توزیع و تخصیص بودجه در سراسر کشور را هموار کند.

بیگی افزود: از سوی دیگر زمانی که کارشناسان بیشتری لایحه بودجه را بررسی کنند، بررسی‌ها دقیق‌تر‌ می‌شود و از هدر رفت بودجه جلوگیری‌ می‌شود.

وی بیان کرد: از آنجایی که در لایحه بودجه به سهم شهرداری‌ها و شوراها توجه جدی نمی‌شود و مدافعی هم در تدوین بودجه ندارند، عمل به این قانون‌ می‌تواند حق مدیریت شهری را محقق کند و شورای عالی استان‌ها پیشنهادات خود برای اصلاح بودجه را به مجلس ارسال کند.

عضو کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: از این رو از دولت و مجلس درخواست داریم شرایطی را فراهم کنند که به این اصل قانونی عمل شود و شورای عالی استان‌ها نیز بتواند وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهد.

پایان پیام/

 
شبکه های اجتماعی