عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها: نگاه مسئولان به مسئله آموزش و پرورش ابزاری است / ساختمان مناسبی در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
علی گوزلی

گوزلی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته به مسئله آموزش توجه جدی می‌شود گفت: در کشور ما نگاه ابزاری به مسئله آموزش از سوی مدیران وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علی گوزلی نماینده استان البرز و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در بیست و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شد گفت: همانطور که که استحضار دارید در جوامع امروزی پیشرفت و توسعه یک کشور مستلزم و وجود برنامه مدون، کامل و همه جانبه برای یک مدت معین است.

وی افزود: این روزها که مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند یکی از راه‌هایی که می‌تواند شادی را به جامعه بیاورد ورزش است در صورتی که در برنامه هفتم توسعه که با شعار پیشرفت و توسعه اقتصادی توام با عدالت برنامه ریزی شده توجه جدی به ورزش نشده است. در صورتی که برنامه ریزی درست در این حوزه می‌تواند اقتصاد و اشتغال، فرهنگ سازی، نشاط اجتماعی و بسیاری موارد دیگر را به همراه بیاورد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به مسئله آموزش توجه جدی می‌شود در صورتی که در کشور ما نگاه ابزاری و مصرفی به مسئله آموزش از سوی مدیران وجود دارد.

گوزلی اضافه کرد: تقلیل مستمر بودجه آموزش و پرورش، عدم گزینش مناسب معلمان و عدم مدیریت منابع انسانی که گاها با کمبود دبیر در مدارس مواجه شده و همچنین استیلای آموزش و پرورش طبقاتی و نبود عدالت آموزشی با وجود بیش از بیست نوع مدرسه در کشور همه از سوء مدیریت مدیران نالایق و بی برنامگی در این حوزه بوده و تاثیر منفی بر عملکرد این اداره می‌گذارد و آینده کشور به عملکرد آن‌ها بستگی دارد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: مردم از تبعیض و توزیع ناعادلانه بودجه ملی ناراضی هستند. برای مثال در شهر نظرآباد با قدمت ۹ هزار ساله تپه ازبکی، یک متر شبکه فاضلاب که ساخت آن با بودجه های محلی امکان پذیر نیست، وجود ندارد.

وی خطاب به رئیس مجلس افزود: شورای عالی استان‌ها به عنوان بالاترین نهاد شورایی کشور اجاره نشین شهرداری است و لازم است ساختمانی در شأن این شورا در نظر گرفته شود.
همچنین درخواست داریم طرح‌های ارسالی از سوی شورای عالی استان‌ها با سرعت بیشتری در مجلس اعلام وصول و بررسی شود.
پایان پیام/

شبکه های اجتماعی