رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها خبر داد: ارسال بیش از 10 طرح از ابتدای دوره ششم از سوی شورای استان سمنان به شورای عالی استان‌ها
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
خراسانی

خراسانی با بیان اینکه شورای استان سمنان یکی از فعال‌ترین استان‌ها در زمینه ارسال طرح است گفت: از ابتدای دوره ششم شورای استان سمنان تاکنون بیش از 10 طرح به شورای عالی استان‌ها ارسال کرده است.

معصومه خراسانی نماینده استان سمنان و رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شورای عالی استان‌ها تدوین طرح و لایحه و ارسال آن به مجلس و دولت است گفت: برای تهیه و تدوین طرح‌ها شورای عالی استان‌ها متکی به کمیسیون‌های تخصصی و شوراهای فرادست و پایه است.

وی افزود: بخشی از طرح‌های در دست بررسی از طریق شورای اسلامی استان‌ها تهیه و ارسال‌ می‌شود و از آن جهت که از نیاز واقعی موجود در استان‌ها برای تدوین طرح‌ها استفاده می‌شود طرح‌های قابل اتکا و خوبی برای ارسال به مجلس است.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شورای استان سمنان در این زمینه یکی از فعال‌ترین شوراهای استان بوده و از آغاز دوره ششم تاکنون بیش از 10 طرح به هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها ارسال کرده است.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها ادامه داد: آیین نامه اجرایی ماده 83 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و طرح اصلاح بند (ه) و تبصره (یک) ماده 30 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران  از جمله این طرح‌هایی است که از سوی شورای استان سمنان به شورای عالی استان‌ها ارسال شده است.

خراسانی اظهار کرد: همچنین دو طرح الحاقی از جمله طرح‌های الحاق یک بند به ماده 87 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران به عنوان بند 10 و الحاق دو تبصره به ماده 89 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران با عناوین تبصره (3) و تبصره (4) نیز از سوی این شورا پیشنهاد شد.

وی اضافه کرد: طرح "از آسمان تا آسمان" رهیافت‌های ایجاد درآمد پایدار جوامع شورایی و اماکن مذهبی از طریق احداث نیروگاه‌های خورشیدی 20 کیلوواتی نیز از جمله طرح‌های پیشنهادی شورای استان سمنان در زمینه اقتصادی بود.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها توضیح داد: همچنین از جمله مهمترین طرح‌های پیشنهادی شورای استان که در کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها به عنوان کمیسیون اصلی بررسی و مورد تصویب قرار گرفت طرح «پیشنهاد ساختار و شرح وظایف تفضیلی ردیف‌های شغلی شوراهای اسلامی شهرهای تا یک میلیون نفر جمعیت» و طرح «تدوین ساختار بودجه شورای عالی استان‌ها» است.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها افزود: افزون بر طرح‌های پیش گفته چند طرح دیگر نیز برای شورای عالی استان‌ها ارسال شده و طرح‌هایی نیز در شورای استان سمنان در دست تدوین است که امیدواریم گام موثری در مسیر پیشبرد اهداف جامعه شورایی و حوزه مدیریت شهری و روستایی برداریم.
پایان پیام/

 
شبکه های اجتماعی