جهاد دانشگاهی و شورای استان البرز تفاهمنامه همکاری امضا کردند
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
شورای استان البرز

در جریان سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان البرز جهاد دانشگاهی و شورای استان البرز در بخش‌هایی که ظرفیت و توانمندی‌های لازم برا همکاری مشترک وجود داشته باشد، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان البرز با حضور اعضای این شورا، جلال نوری رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز، مشاور شورای استان، شهردار محمدشهر و دهیار روستای ایپک به ریاست علیرضا قره حسنلو برگزار شد.

علیرضا قره حسنلو، رئیس شورای اسلامی استان با اعلام اهم فعالیت‌های صورت پذیرفته اخیر این شورا از معاونت‌های  شورا خواست تا گزارشی از عملکرد و برنامه‌های در دست اقدام ارائه کنند.

سپس اعضای این شورا به بحث و بررسي مشكلات شهرها و روستاها در حوزه‌های مختلف پرداختند.

 در ادامه اين جلسه قره حسنلو توضيحاتی در خصوص نظام مسائل شهری و روستایی و پیگیری‌های شورای اسلامی استان جهت رفع موانع و معضلات مطرح کرد.

وی افزود: طی این نشست مقرر گردید زین پس در راستای اجرای طرح نظارت بر عملکرد شوراها، بازدیدهای دوره‌ای از شوراهای شهر بخش و روستا با حضور نمایندگان شورای اسلامی استان انجام گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان از برگزاری و تدوین دوره‌ها و وبینارهای آموزشی در حوزه‌های مختلف، به ویژه حوزه توسعه و ارتقای سطح دانش و توانمندسازی اعضای شوراهای شهر و روستا خبر داد و افزود: در آینده ای نزدیک رویداد بزرگی استانی در راستای آسیب شناسی و ارائه راهکار و طرح‌های کاربردی با موضوعات شهری و روستایی برگزار خواهد شد و اختتامیه این رویداد در نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت روز شوراها برگزار می‌شود.

قره حسنلو همچنین به برگزاری نشست هم افزایی شورای اسلامی استان با جهاد دانشگاهی و انعقاد تفاهم نامه با این نهاد اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه در راستای توسعه و گسترش همكاری‌ها و مشاركت در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اطلاع رسانی و مشاوره‌ای و بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های موجود در جهت مأموریت‌ها و وظایف شورا در خصوص مسائل كلان استان‌ها، ارتقای ساختارهای مدیریتی با بهره‌گیری بهینه از فرصت‌های علمی، تخصصی با رویكرد آموزش‌های تخصصی، پیشرفته و مدیریتی امضا شد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها با اشاره به لزوم تعامل جهاد دانشگاهی و نهادهای اجرایی استان بیان کرد: با عنایت به ضرورت توسعه و ارتقای سطح دانش و توانمندسازی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز ،همچنین رفع نیازهای آموزشی، تدوین دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی مورد نیاز و برگزاری وبینارهای مختلف آموزشی مرتبط، این تفاهم نامه به امضا طرفین رسید.

قره حسنلو دیگر هدف انعقاد این تفاهم نامه را گسترش همكاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و توان گسترده و راهبردی جهاددانشگاهی خواند و افزود: موضوع این تفاهم نامه، بهره‌مند شدن طرفین از امكانات مشترك یكدیگر از قبیل توان فكری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، كارگاهی، كتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی، فضای فیزیكی و فضاهای تحقیقاتی، انجام مطالعات پژوهشی و فناوری در زمینه‌های مختلف و انجام رویدادها و پروژه‌های تحقیقاتی است.

بر اساس این تفاهم نامه جهاد دانشگاهی در بخش‌هایی که ظرفیت و توانمندی‌های لازم وجود داشته باشد، به شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا جهت ارائه خدمات مطلوب تر به مردم کمک خواهد کرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی