نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها خبر داد: دفترچه عوارض محلی ۱۴۰۳ بجنورد تصویب شد
سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
مغروری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد از تصویب دفترچه عوارض محلی ۱۴۰۳ بجنورد خبر داد.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد و نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها از تصویب دفترچه عوارض محلی ۱۴۰۳ بجنورد خبر داد و گفت: برای تهیه و تدوین این دفترچه بالغ بر ۳۵ جلسه با حضور مدیران و کارشناسان برابر با دستورالعمل ابلاغی عناوین عوارض و بهای خدمات قانون درآمدهای پایدار و هزینه‌های شهرداری ها و دهیاری ها کشور برگزار شده است.

وی افزود: این دفترچه با احتساب متوسط ۴۴/۴ درصد میانگین نرخ تورم یکساله برابر شاخص قیمت مصرف محاسبه شده که حوزه مسکونی ۳۵ درصد و در حوزه تجاری ۴۴ درصد تهیه و تدوین شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد از طرح تشویقی برای مالکان و سازندگان در بافت های ناکارآمد شهری بصورت نقدی و اقساطی در این دفترچه خبر داد و گفت: مالکان و سازندگان در بافت های ناکارآمد چنانچه برای دریافت پروانه ساختمانی به صورت نقدی اقدام کنند پروانه ساختمانی شامل عوارض زیربنا و تراکم مسکونی با ضریب ۷۵ درصد محاسبه می‌شود و متقاضیان تقسیط ۳۶ ماهه در سال اول می‌توانند از مزایایی بدون کارمزد برخوردار شوند.

مغروری اظهار کرد: مالکان املاک در محله سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب نیز می توانند با رعایت عقب نشینی قبل از صدور پروانه از عوارض تعرفه با ضریب ۷۵ درصد برخوردار شوند.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها اظهافه کرد: برای رفاه حال همشهریان، طرح تقسیط عوارض و کاهش پرداخت برای پرداخت‌های نقدی و همچنین برای اقشار کم درآمد و تحت پوشش دستگاه های حمایتی نیز تخفیفاتی ویژه در این دفترچه در نظر گرفته شده است.

مغروری همچنین از طرح تشویقی و تسهیل در بخش سرمایه‌گذاری به میزان ۹ درصد کمتر نسبت به نرخ تورم خبر داد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی