نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها: فعال سازی فوری واحد اجرائیات شهرداری برای روان سازی ترافیک شهر ملکان ضروری است
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
نوروززاده

نوروززاده با اشاره به سد معبر در خیابان های اصلی شهر ملکان گفت: ضمن تعیین محلی برای برقراری بازارچه دستفروشان باید واحد اجرائیات شهرداری برای روان سازی ترافیک و جلوگیری از سد معبر در شهر ملکان به صورت فوری راه اندازی شود.

وحید نوروز زاده عضو شورای اسلامی شهر ملکان و نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، بر ضرورت فعال سازی فوری واحد اجرائیات و رفع سد معبر شهرداری تاکید و با اشاره با وضعیت نامناسب سد معابر این شهر تصریح کرد: طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌رو‌ها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها برای کسب یا سکنی یا هر عنوان دیگری، ممنوع است؛ بر این اساس، در حال حاضر، در هر نقطه‌ای که شهروندان محترم نسبت به سد معابر عمومی و استفاده شخصی از معابر عامه معترض هستند، شهرداری‌‌مکلف است بلافاصله نسبت به حفاظت از حقوق شهروندان در معابر عمومی با رفع سد معبر اقدام کند.

وی افزود: شهرداری‌ها به غیر از اجرای طرح‌های عمران شهری و تنظیف عمومی، قانوناً وظایف دیگری چون برخورد با سد معبر و مزاحمت‌ها را نیز بر عهده دارند و باید طبق قانون و با رعایت کرامت انسانی در جهت ساماندهی دست فروشان و ... در نقاط مناسب، زمینه کسب درآمد و معیشت آن‌ها را فراهم آورند.

عضو شورای اسلامی شهر ملکان همچنین خاطر نشان کرد: ساماندهی دست‌فروشان در این شهر و رفع چالش‌های مرتبط موضوع حساسی است که باید با دقت و رعایت تمامی جوانب امر و همراه با برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی باشد تا به نتیجه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ملکان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه یادآور شد: دستفروشان و افرادی که فاقد محل کسب ثابت هستند اکثراً از لحاظ اقتصادی در شرایط مناسبی نبوده و از قشر ضعیف جامعه هستند و برای این افراد باید محل‌ها و بازارچه‌هایی در نقاط مناسب شهر جهت تداوم فعالیت و تامین معاش خانواده در نظر گرفته شود تا امکان امرار معاش این افراد نیز فراهم شود.

نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها، توضیح داد: متاسفانه برخی از افراد علی رغم داشتن مغازه ثابت در پیاده راه‌ها و حتی در خیابان‌های اصلی شهر اقدام به دستفروشی می‌کنند که این امر باعث ترافیک سنگین در محدوده ساختمان قدیم شهرداری تا مدرسه شهید ملاباقری و سه راهی معلم تا میدان امام حسین (جلوی پاساژ نگین) گردیده و ضرورت دارد شهرداری از املاک موجود خود واقع در محدوده مرکزی شهر که در حال حاضر بلا استفاده است. از جمله ملک جنب پاساژ نگین برای ساماندهی دست فروشان از طریق ایجاد غرفه‌های ثابت و در شان مردم عزیز، استفاده نماید تا زمینه جلب رضایت مردم و خانواده‌ها در جهت روانسازی تردد و صرفه جویی در وقت پدید آید.

نوروز زاده، با اشاره به نقش برجسته رسانه‌ها و فضای مجازی در فرهنگ‌سازی و برخورد با معضل سد معبر در شهر افزود: بحث اطلاع‌رسانی و حضور رسانه‌ها در موضوع سد معبر بسیار ضروری است و قطعاً برای موفقیت در هر حوزه‌ای همراهی وهمکاری کسبه وبازاریان عزیز و همچنین شهروندان با فرهنگ تأثیرگذار بوده و می طلبد که در این خصوص شهرداری از بودجه فرهنگی و اجتماعی خود نسبت به فرهنگ سازی اقدام کند.

وی همچنین جلوگیری از تردد وسایط نقلیه در سطح بازار خصوصاً در ایام اسفندماه به دلیل خرید دم عید و عدم پارک وسایط نقلیه موتوری در سطح بازار صفا، اجرای مستمر عملیات رفع سد معبر از سوی واحد اجرائیات شهرداری، جمع آوری دست فروشان و ساماندهی در غرفه‌های ثابت و مناسب، انجام کار فرهنگی در حوزه تبلیغات شهری، ضرورت همکاری و حمایت بیشتر نیروی انتظامی و مراجع قضایی برای اجرای صحیح و مناسب با موضوع رفع سد معبر، را از جمله مواردی دانست که باید مدنظر قرار گیرد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی