نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها: پیکر کوهنوردان در دامنه سلطان یعقوب کنار مزار محمد اوراز آرام گرفتند
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
سلیمان زاده

ایرج سلیمان زاده گفت: پیکر این کوهنوردان در زادگاهشان نقده و در دامنه سلطان یعقوب کنار مزار زنده یاد محمد اوراز فاتح اورست و کوهنورد نامی جهان، آرام گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها،  رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی با اعلام این خبر فزود: پیکر هر ۳ نفر از کوهنوردان مفقود شده در کوهستان «رندوله» شهرستان اشنویه پس از ۶ روز عملیات تجسس، یافته شد.

وی در این‌بارە اظهار کرد: یک تیم ۳۰ نفر تخصصی از امداد و نجات تهران، در ششمین روز عملیات، جستجوی کوهنوردان مفقود شده در کوهستان «رندوله» شهرستان اشنویه با دستگاه های پیشرفته شرکت کردند.

سلیمان زاده افزود: تیم‌های جست و جو و کوهنوردان موفق شدند پیکر این کوهنوردان را پیدا کنند.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: محدوده بستر ریزش بهمنی که باعث مفقود شدن این کوهنوردان شده بیش از یک هزار مترمربع است که ارتفاع برف در برخی نقاط آن در حدود ۱۰ متر بوده و همین امر کار جستجو را تا حدودی مشکل کرده بود.

وی از همراهی و همکاری قاطبه‌ی مردم، فرمانداری‌ها، ستادهای بحران، جمعیت‌های هلال احمر شهرستان‌های نقده و اشنویه، تیم‌های کوهنوردی استان آذربایجان‌غربی، اهالی روستاهای «زمی» و «آلکاوی» در طی چند روز عملیات جستجوی کوهنوردان مفقود شده در کوهستان «رندوله» قدردانی کرد و اضافه کرد: این ضایعه را به مردم شهرستان نقده، جامعه کوهنوردی و خانواده‌های داغدار عزیزان سفر کرده تسلیت عرض می کنم.

 روز جمعه هفته گذشته ٥کوهنورد در ارتفاعات کوه «رندوله» اشنویه در بهمن گرفتار و مفقود شدند که تیم‌های جستجو در همان روز توانستند ۲ نفر از آن ها را پیدا کنند.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی