نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها: مشکلات، مردمی را که تا حد جان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند را به ستوه آورده است
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
ایرج بذرگری

بذرگری با بیان اینکه مشکلات اشتغال، مسکن، تورم و ... مردم را به ستوه آورده است گفت: نظام اسلامی باید افرادی منفعت طلبی که بخاطر سود شخصی مردم را گروگان گرفته‌اند، را تنبه و مجازات کند.

ایرج بذرگری نماینده استان البرز و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با تاکید بر اهمیت انتخابات اخیر مجلس گفت: انشالله مردم شریف و فهیم ایران اسلامی در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و لبیک به امر ولایت در انتخابات پیش‌رو با حضور حداکثری دشمنان قسم خورده‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مآیوس خواهند کرد و برگ زرین دیگری را در صفحه‌‌ی افتخارات رقم خواهند زد.

وی با بیان این مطلب که ثمره‌ی خون شهیدان و انسجام، ایثار و تلاش مردم عزیز ایران، امروز درخت پرثمر و پربار انقلاب اسلامی را تنومند، قوی و پر صلابت ساخته است و دستان یاوه گویان حتی قادر نخواهد بود به شاخه‌ای از این درخت افتخار آسیبی وارد سازد.

بذرگری اضافه کرد: امروز حیله‌های دشمنان در موضوع معیشت، اقتصاد، تحریم و ناهنجاری‌های اجتماعی در گردش است و این بدان علت است که حتی جرات رویارویی سخت و آشکار در کلام و زبان نیز برایشان میسر نیست و تنها با مکر و حیله‌ی شیطانی که در ذاتشان است تلاش می‌کنند که باورها را تخریب و تضعیف کنند، اما با اتکال به ذات حق تعالی و گوش به فرمان ولی امر بودن و اطاعت از این بزرگمرد تاریخ همه‌ی کیدها و مکرها خنثی می‌شود و در بساط شیطان صفتان جز ذلت و خواری  چیزی باقی نمی‌ماند.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: امروز مسئولان و مدیران محترم‌ می‌بایست تمام هم و غم خود را در جهت رفع مشکل معیشت، مسکن، اشتغال و دیگر مایحتاج اساسی مردم بکارگیرند. امروز باید هماهنگی دستگاه‌ها همچون زمان جنگ تحمیلی آنچنان محکم و قدرتمند باشد که هیچ دستگاهی برای رفع مشکلات مردم کوتاهی و کم کاری نکند. وقتی بحث نهضت ملی مسکن مطرح است چگونه می‌توان انتظار داشت با وام هیجده درصدی برای اقشار کم درآمد و ضعیف مسکن ساخت و اقساط سنگین این وام‌ها را چگونه ضعیف‌ترین اقشار جامعه می‌توانند بپردازند. چرا در این شرایط هم بانک‌ها از کاسبی شبه ربا خوارانه‌ی خود دست برنمی‌دارند؟ مگر این بانک‌ها تحت کدام نظام و کدام دستگاه اداره می‌شوند که تا این اندازه خودسر فقط و فقط به دنبال منافع خود هستند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: وقتی از ازدواج جوانان و جوانی جمعیت صحبتی است چرا زیر ساخت‌های اساسی و قدم‌های جدی برداشته نمی‌شود و تنها شعارپردازی می‌کنیم، اگر مایحتاج زندگی، لوازم خانگی، تهیه‌ی جهیزیه و هزینه‌های زندگی مناسب و ارزان باشد تورم رو به کاهش و ارزش پول ملی تقویت شود و قدرت تهیه و اداره‌ی زندگی افزایش یابد کدام جوان حاضر است در امر تشکیل زندگی بلاتکلیف بماند؟.آیا این سیاست‌های تبلیغی و شعاری توانسته جواب بدهد؟مگر میتوان بدون حل ریشه ای مشکلات مشوقهای کذایی و شعارگونه را برای پایه و اساس زندگی جوان‌ها و جامعه راهکار دانست؟

عضو شورای شهر طالقان توضیح داد: صنعت خودرو، مسکن، لوازم خانگی و غیره در تمام دنیا به عنوان پیش پا افتاده‌ترین نیاز برای هر فردی و به هرشکلی دست یافتنی است اما در جامعه‌ی ما برای تهیه‌ی یک خودروی خارج از هرگونه کیفیت و استاندارد بین المللی بر مردم منت می‌گذارند و پای قرعه کشی و ثبت نام را باز کرده اند. چرا از این ملت که همیشه در صحنه بوده‌اند شرم نمی‌کنند؟ چقدر و باچه قیمتی این مردم عزیز باید جور این زورگویان را به بهانه‌ی تولید داخل بکِشند که نه تولیدی است و نه فناوری بلکه مونتاژ کاری و رانت است.

وی ادامه داد: در زمینه‌‌ی طرح نهضت ملی مسکن نیز بدون هرگونه خصاصت و تنگ نظری زمین‌های سرگردان را با هزینه‌‌ی آماده سازی اولیه و ناچیز به‌صورت مدیریت شده به خود مردم واگذار کنند و بانک‌ها را مکلف و موظف سازند تا در خدمت جامعه باشند. نه در خدمت شکمباره‌های ریاکار و اجازه ندهند مسکن از دست نیازمند به علت عدم تمکن مالی خارج شود و عملآ باز در دست سوداگران مردم آزار قرارگیرد.

بذرگری افزود: درموضوع اشتغال و کار آفرینی نیز متاسفانه با آنکه طرح ثبت نام در پنجره‌‌ی واحد دولت ایجاد گردیده نه تنها اینکه مشکلات کمتر نشده بلکه با ایجاد شرایط سخت و پیچیده و ناهماهنگ در سامانه‌ها فقط درصد اندکی از متقاضیان توانسته‌اند در خواست خود را به سرانجام برسانند و عملآ به یک معضل و مشکل مضاعف تبدیل شده است. جمعیت روستایی به علت عدم وجود امکانات و ایجاد محدودیت و دست  و پاگیری طرح‌های غیر علمی و نا آشنا با ساختار، اقلیم و بضاعت ذاتی روستاها روبه کاهش و بر جمعیت مصرف گرا و حاشیه نشین شهری هر روز افزوده‌ می‌شود. به گونه‌ای که امروز جمعیت شهری و حاشیه نشینی شهری هفتاد و پنج درصد جمعیت کشور است و این در صورتی است که نرم جهانی و بین المللی حداکثر جمعیت شهری ۳۰ درصد و روستایی۷۰ درصد است.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: امروز از دولت محترم مردمی و خدمتگزار که همه‌‌ی مردم به عزت و بزرگواری ایشان آگاهند و روحیات کار و تلاش این بزرگ مرد را درک کرده اند انتظار‌ می‌رود با روحیه فساد ستیزی که دارند در تحت فرامین مقام عظمای ولایت و باپشتوانه و پشتیبانی همین مردم جان نثار در مقابل همه‌ی زیاده خواهان داخلی و بیرونی بایستند و اجازه ندهند تا این رانت بازان و منافع طلبان زورگو راه تنفس و شریان زندگی عزیزترین و شریفترین ملت را ببندند. چرا که این مردم شور و شعور انقلابی، ایثار و فداکاری و جانفشانی خود را در همه‌‌ی عرصه‌ها ثابت کرده‌اند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی