نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها: در دو سال اخیر طرح عمرانی چشمگیری در استان ایلام به بهره برداری نرسیده است / آب آشامیدنی شهرستان ملکشاهی آلوده و بی‌کیفیت است
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
بیگی

بیگی با بیان اینکه استان کمتر توسعه یافته ایلام تشنه توسعه است گفت: در دولت دوازدهم طرح عمرانی چشمگیر و قابل توجهی در استان ایلام به بهره برداری نرسیده است.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مشکلات استان ایلام و شهرستان ملکشاهی گفت: یکی از مشکلات اصلی استان ایلام به‌ویژه شهرستان ملکشاهی مسئله آب است.

وی افزود: شهرستان ملکشاهی دارای دو سد «چم گردلان و گل گل» است که آب شهر ایلام را تامین می کند اما شهرستان ملکشاهی با وجود داشتن دو سد اما تصفیه خانه ندارد و از آب بسیار آلوده و بی کیفیت استفاده می کند.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها، با انتقاد از وعده‌های انجام نشده استاندار ایلام گفت: استاندار ایلام قول داده بود تصفیه خانه شهر ملکشاهی تا مهرماه به بهره‌برداری برسد اما نشد. بعدا قول دادند که 22 بهمن افتتاح شود اما از مهرماه عملیات عمرانی این تصفیه خانه تعطیل شده است و تا 22 بهمن ماه هم افتتاح نمی‌شود.

عضو شورای شهر ملکشاهی تصریح کرد: آب آشامیدنی این شهر و روستاهای اطراف از چشمه‌ها تامین می‌شود که آب بسیار بی‌کیفیت و آلوده‌ای دارد. سختی آب بالاست و آلودگی آب تا 44 درصد می‌رسد و مردم به دلیل کم کاری دستگاه‌های مسئول مجبورند از این آب آلوده استفاده کنند.

بیگی ادامه داد: استفاده از آب سالم حق طبیعی هر انسانی است اما مردم شهرستان ملکشاهی و بخش‌های زیادی از مردم استان ایلام از آب آشامیدنی ناسالم استفاده می‌کنند که در بلند مدت باعث افزایش بیماری و بالارفتن هزینه درمان می‌شود.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: مسئله دیگر طرح‌های عمرانی است که در استان ایلام انجام نمی‌شود. در دولت آقای رئیسی هیچ طرح عمرانی چشمگیر و قابل توجهی در استان ایلام انجام نشده است.

وی ادامه داد: طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه کاره مانده‌اند و اعتبار و اراده‌ای برای تکمیل این پروژه‌ها وجود ندارد و در بلند مدت سبب استهلاک مصالح به کار رفته می‌شود و عمر بنا را پایین می‌آورد، بدون اینکه بهره‌ای از این سرمایه گذاری‌ها به مردم برسد.

بیگی افزود: از این رو از دولت محترم می‌خواهیم توجه جدی به استان کمتر توسعه یافته ایلام داشته باشد و با شتاب بخشی به توسعه طرح‌های عمرانی رفاه و سلامت و امنیت مردم را افزایش دهد.

پایان پیام/

شبکه های اجتماعی