نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: استفاده از پدافند غیرعامل در هنگام بحران و تهدید امری اجتناب ناپذیر است
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
ساریخانی

ساریخانی با بیان اینکه برای کاهش خسارت در هنگام بحران و تهدید در مدیریت شهری استفاده از پدافند غیر عامل امری ضروری است، گفت: مدیران و مسئولان شهری در بحث پدافند غیرعامل باید تمام تلاش خود را برای کاهش آسیب و خسارات جانی و مالی به کار گیرند.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌‌ها افزود: مسئولان و مدیران شهری برای مقابله سریع و بهبود اوضاع تا وضعیت عادی در سطح شهر در مواقع اضطراری باید از پدافند غیر عامل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با شیوه‌‌‌های مختلف و گوناگون‌‌‌ می‌تواند امنیت و سلامت مردم و کشور را تهدید کند، گفت: شیوه دشمنان برای ضربه زدن به منافع مردم و کشور تغییر پیدا کرده و از بخش نظامی به حوزه‌‌‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و مجازی تغییر یافته است.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌‌‌ها افزود: نباید تصور کنیم که در زمان صلح مورد تهدید و حمله دشمن واقع نمی‌شویم و امروز دشمن با هجوم سایبری در کنار تهاجم فرهنگی و اقتصادی، ایجاد ترور و نا آرامی و تلاش برای آسیب زدن به ساختمان‌‌‌‌ها، تأسیسات، تجهیزات و اسناد محرمانه کشور است، باید جلوگیری کرد.

ساریخانی گفت: در توسعه و عمران فضاهای شهری با استفاده بهینه از مناطق شهری به منظور بالا بردن ضریب امنیت و ایمنی، ایجاد تاسیسات و تجهیزات برای کاهش خسارت در شهرها، باید از مدیریت پدافند غیرعامل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با به کارگیری شیوه‌‌‌های صحیح مدیریت پدافند غیر عامل در بلایای طبیعی و غیرطبیعی‌‌‌ می‌تواند در راه جلوگیری از وقوع حوادث محیطی بسیار موثر واقع شود، اضافه کرد: استفاده از پدافند غیرعامل در شهرسازی و معماری موجب افزایش بازدارندگی، کاهش خسارت و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات و بحران‌‌‌ها‌‌‌ می‌شود.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌‌‌ها هدف پدافند غیر عامل را راهکار کاهش خسارات و مقاوم سازی زیرساخت‌‌‌های حوزه شهری و فنی مهندسی دانست و تصریح کرد: مدیریت شهری با اجرای پدافند غیرعامل در مباحث عمرانی و رفاهی در سطح شهر‌‌‌ می‌تواند در برابر تهدیدات و بحران‌‌‌ها محفوظ بماند.

وی اذعان داشت که مدیران باید در مبلمان شهری و شهرسازی‌ بحث ايمنی و امنيت در تمامی سطوح از برنامه ريزی تا طراحی و فضاهای باز شهری و جزئيا‌ت فنی، پدافند غیرعامل را مد نظر قرار دهند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی