نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها: یک بام و دوهوا در وزارت اقتصاد/ منطقه آزاد ارس معاف از مالیات، قشم و کیش ‌‌بی‌بهره از تصمیمات دولتی
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
پرواز

پرواز با اشاره به دستور وزیر اقتصاد برای معافیت مالیاتی منطقه آزاد ارس گفت: چطور‌ می‌شود یک منطقه آزاد از مالیات معاف‌ می‌شود اما قشم و کیش که مناطق آزاد قدیمی‌تری هستند از این تصمیمات ‌‌بی‌بهره‌ می‌مانند.

عبدالله پرواز نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به معافیت مالیاتی منطقه آزاد ارس از مالیات از یک بام و دو هوای وزارت اقتصاد گِله کرد.

وی افزود: چطور‌ می‌شود در یک کشور یک منطقه آزاد از مالیات معاف شود اما مناطق آزاد قدیمی‌تر از این قانون بهره نبرند.

پرواز تصریح کرد: بر اساس دستور وزیر اقتصاد به رئیس سازمان امور مالیاتی، منطقه آزاد ارس از مالیات و عوارض معاف شده است. بر این اساس در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، فعالیت اقتصادی مودیان داخل منطقه آزاد ارس به نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها، ادامه داد: این در صورتی است که مناطق آزاد قشم و کیش که قدیمی‌تر هستند و واحدهای تجاری و تولیدی بسیار بیشتری در خود جای دادند از این معافیت بهره‌ای نمی‌برند و این نشان از تبعیض است.

وی بیان کرد: از وزارت اقتصاد درخواست داریم این قانون را برای تمام مناطق آزاد اجرایی و از تبعیض در این حوزه جلوگیری کنند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی