نماینده کرمان در شورای عالی استان‌ها: کود کشاورزی در بازار نایاب شده و مسئولان به دنبال افزایش تولید گندم هستند
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
خارایی

خارایی با بیان اینکه کود کشاورزی در بازار نایاب شده است گفت: از سویی‌ می‌گویند گندم بکارید از سویی کود مورد نیاز کشاورزان در بازار نیست.

خداداد خارایی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌ها، ضمن عرض تسلیت دوباره به خانواده شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: هرچند وظیفه مسئولان کشوری بود که برای دلداری به خانواده شهدا و مجروحان به کرمان سفر کنند اما از آن‌ها کمال قدردانی را داریم که به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و با حضور در کرمان مردم را دلگرم کردند.

وی ضمن تسلیت به کشور افغانستان به دلیل شهادت تعدادی از شهروندان این کشور در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان بیان کرد: تروریسم بلای جان مردم است و در جای جای جهان این خشونت‌‌ها جان شهروندان بی‌گناه را‌ می‌گیرد.

خارایی در ادامه با اشاره به مشکلات استان کرمان گفت: کشاورزان استان کرمان در کنار خشکسالی با مشکلات دیگری از جمله کمبود کود کشاورزی روبه‌رو هستند. از آنجایی که عمده محصول کشاورزی جنوب کرمان گندم است، کشاورزان نیاز شدیدی به کود دارد. به‌ویژه اینکه به دلیل خشکسالی و کمبود بارش اگر کود به موقع به دست کشاورزان نرسد خسارت سنگینی را متحمل‌ می‌شوند.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: از سویی مسئولان مردم را تشویق‌ می‌کنند که گندم بکارید تا کشور ما تولید کننده این محصول استراتژیک باشد و امنیت غذایی کشور به خطر نیفتد اما از سوی دیگر ملزومات کشاورزی در دسترس کشاورز قرار نمی‌گیرد. وضعیت به گونه‌ای است که حتی کود آزاد هم در بازار نیست و کشاورزان با قیمت 750 هزار تومان هم نمی‌توانند کود مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: از این رو درخواست ما از وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌‌های مسئول این است که در اسرع وقت و پیش از اینکه به کشارزان خسارت وارد شود کود و ملزومات مورد نیاز را در بازار عرضه کنند و برای دسترسی آسان کشاورزان به کود مورد نیاز تمهیداتی بیندیشند.

خارایی با بیان اینکه این یک مشکل کشوری است تصریح کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای صنعت پتروشیمی تولید کننده انواع کود کشاورزی است و دیگر نمی‌توان به بهانه سخت بودن واردات مردم را در تنگنا قرار داد. بنابراین باید دستگاه‌‌های نظارتی در این خصوص تحقیق کنند که چرا کم کاری سبب نارضایتی مردم‌ می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وام‌‌های مسکن گفت: مردم در دولت نهم و دهم برای تهیه مسکن مهر وام دریافت کرده‌اند که اکنون این وام به دلیل دیرکرد از 7 میلیون تومان به حدود 23 میلیون تومان افزایش یافته است. در صورتی که وضعیت اقتصادی مردم بدتر شده و توان پرداخت را ندارند. از این رو درخواست ما این است که تنها اصل وام از مردم دریافت و جریمه دیرکرد بخشیده شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی