نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: کمبود امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی در شمال استان فارس داد مردم را درآوده است
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
ساریخانی

ساریخانی با بیان اینکه کمبود امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی در شمال استان فارس سبب نارضایتی مردم شده است تصریح کرد: توزیع عادلانه خدمات بهداشتی درمانی، نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی و ارتقای سطح سلامت مردم در شمال استان فارس باید از اولویت‌های دولت باشد.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، گفت: کمبود پزشکان متخصص و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های شمال فارس این روزها مشکلات فراوانی برای مردم و بیماران ایجاد کرده و سبب گلایه‌مندی مردم از رویه موجود در شهرستان‌ها شده است.

وی افزود: توسعه، تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های ناتمام و فرسوده، تقویت زیرساخت‌ها از تجهیزات تا نیروی انسانی و رفع خلاءهای بهداشت و درمان در شمال فارس بخصوص شهرستان‌های (خرم‌بید، بوانات، سرچهان، پاسارگاد، ارسنجان، بختگان و ...) از جمله موارد مهمی است که دولت باید نگاه ویژه‌ای به این امر مهم داشته باشد.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: کمبود و خلاءهای موجود در حوزه بهداشت و درمان شمال استان فارس بخشی به تجهیزات و بخشی به زیرساخت‌ها و مشکلاتی مانند کمبود و نبود نیروی انسانی متخصص برمی‌گردد، تجهیزات پزشکی بخش مهمی از الزامات بیمارستان‌های پیشرفته هستند، تجهیزاتی که خیلی از آنها را باید خارج از کشور خرید کرد و کشور به دلیل تحریم و موضوعات تامین ارزی خیلی سخت می‌تواند آن‌ها را تهیه کند.

ساریخانی اظهار کرد: بیمارستان‌های شهرستان‌های شمالی فارس از موضوع کمبود تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته پزشکی در این شرایط تحریمی رنج‌ می‌برند، مشکلات در خرید مستقیم و پرداخت بعضی تجهیزات با توجه به موضوع  تورم و تحریم‌ها در تمام بخش‌های کشور به‌ویژه در بخش درمان و پزشکی وجود دارد.

وی بیان داشت: بسیاری از مردم این روزها به خاطر تورم و گرانی برای تامین مایحتاج روزانه خود با سختی زیادی رو به رو هستند، این درحالی است با  کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی در شهرستان‌ها باید خطرات سفر را به جان دل بخرند و برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی به مرکز استان سفر کنند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: شهرستان‌های کم برخوردار در شاخص‌های توسعه، تکمیل، تجهیزات و نیروهای متخصص پزشکی در شرایط مناسبی قرار ندارند، بنابراین با عنایت به محرومیت مضاعف مردم این شهرستان‌ها نیاز است تا مسئولان استانی، کشوری و خیرین در حوزه‌های سلامت، تعامل، همکاری و تلاش بیشتری را جهت رفع این نابرابری‌‌ها در سطوح ملی و استانی داشته باشند تا شاهد رفع غبار کمتر توسعه‌یافتگی و مشکلات سلامت در  این مناطق باشیم.

ساریخانی تاکید کرد: اولویت قراردادن توزیع عادلانه خدمات بهداشتی درمانی، نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی و ارتقای سطح سلامت مردم از مهم‌ترین راهکارهای برون‌رفت از این چالش است که باید توسط مسؤلان و مدیران مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی