نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها: از هم‌اکنون باید به فکر مدیریت بحران آب در فصل تابستان باشیم
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
خوارزمشاهی

خوارزمشاهی با اشاره به کاهش میزان بارش در سال جاری گفت: از‌ هم‌اکنون باید به فکر مدیریت منابع آب باشیم تا در فصول گرم و پر مصرف سال بتوانیم کمبود آب را مدیریت کنیم.

حمزه خوارزمشاهی نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی انگیزه و اقتدار مقاومت بود و شهادت او هرچند پاداشی برای مجاهدت‌های بی‌شمارش در راه امت اسلام بود. اما از دست دادنش داغ سنگینی بر دل ما بود که فراموش نمی‌شود.

وی افزود: ما باید ادامه دهنده راه حاج قاسم باشیم و امیدواریم بتوانیم همچون او خود را فدای آرمان خود کرده و از فساد و خودخواهی و ترجیح منفعت شخصی بر نفع اسلام و ایران دوری کنیم.

خوارزمشاهی در ادامه عنوان کرد: ما امسال سال آبی سختی داشتیم و بارش کم باران و برف در فصول سرد نگرانی‌های جدی برای مدیریت مصرف آب در فصول گرم و پر مصرف ایجاد کرده است.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این مسئله به‌ویژه در کلانشهر تهران که به عنوان پایتخت و مرکز سیاسی کشور پرجمعیت‌ترین سکونتگاه کشور محسوب می‌شود نگران کننده‌تر است. چرا که تامین آب این تعداد از جمعیت در چنین شرایطی‌ می‌تواند چالش برانگیز و سخت باشد.

وی ادامه داد: تامین آب جایگزین برای تهران در کوتاه مدت بسیار سخت است. ما باید در کنار امیدواری برای افزایش میزان بارش در ماه‌های باقی مانده فصل زمستان و فصل بهار، به فکر مدیریت صحیح منابع آب باشیم.

خوارزمشاهی تاکید کرد: بازچرخانی آب، کاهش مصرف آب در صنایع و کشاورزی و مصارف خانگی، بهبود و نوسازی شبکه آب رسانی برای جلوگیری از هدررفت آب در مسیر انتقال، فرهنگ سازی در مصرف آب، استفاده از آب خاکستری برای آبیاری فضای سبز، جریمه مشترکان پرمصرف و افزایش استفاده از آب مجازی‌ می‌تواند راهکارهایی برای کاهش و مدیریت مصرف آب باشد.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: اگر از هم‌اکنون به فکر تابستان نباشیم قطعا با مشکلات بزرگی مواجه خواهیم شد و لازم است که نهادهای مربوطه از جمله وزارت نیرو و نهادهای زیرمجموعه، ستاد بحران و ... با همکاری و هم‌افزایی اقدامات لازم برای مدیریت بحران را برنامه ریزی و اجرا کنند.

پایان پیام/

شبکه های اجتماعی