نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها: جادها ارتباطی موجود در شان استان پهناور خوزستان نیست / سالانه صدها کشته و زخمی داریم
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
عرب نژاد

عرب نژاد با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌های خوزستان گفت: استان خوزستان با وجود ترددهای زیاد و ترانزیت بین المللی از جاده‌های استاندارد و مناسب برخودار نیست.

محمود عرب نژاد نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها؛ در گغت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌های ارتباطی استان خوزستان گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های ثروتمند و پهناور ایران است.

وی افزود: از سوی دیگر این استان یک استان ساحلی و مرزی است و بحث ترانزیت کالا به درون و بیرون کشور با حجم بالا در این استان وجود دارد و همچنین تولید کننده محصولات کشاورزی، فولاد و انرژی است. افزون بر این‌ها استان خوزستان یک استان گردشگر پذیر است و جمعیت زیادی در سال به این استان سفر‌ می‌کنند. از این رو نیازمند جاده‌های استاندارد و ایمن است.

عرب نژاد توضیح داد: این درحالی است که وضعیت جاده‌های اصلی و فرعی استان اسف بار است. روشنایی جاده‌های بسیار ضعیف است و علامت گذاری‌های درستی انجام نشده است. عبور و مرور ماشین‌های سنگین مسیر را خطرناک‌تر‌ می‌کند و سالیانه هزارن نفر در این جاده‌ها دچار حادثه و آسیب‌ می‌شوند.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: جاده‌های روستایی و شهرهای کوچک که وضعیت به مراتب بدتری دارد. آسفالت این مسیرها تخریب شده و جاده پر از چاله‌ها و برآمدگی‌هایی است که خودروها را مستهلک‌ می‌کند و به آن‌ها آسیب میزند.

وی افزود: استان خوزستان نیازمند یک بودجه کلان برای اصلاح و بهسازی جاده‌ها است. البته باید از سوی دولت این بودجه در اختیار استان قرار گیرد. چرا که سالانه صدها نفر از هموطنان ما در این جاده‌ها جان خود را از دست‌ می‌دهند، آسیب می‌بینند و خسارات زیادی به اموال آن‌ها وارد‌ می‌شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی