نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها: از ظرفیت پیست اسکی کاکان یاسوج، استفاده بهینه نمی شود
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
دیدار

دیدار گفت: پیست اسکی کاکان در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر یاسوج، همه ساله میزبان گردشگرانی است که از دور و نزدیک عازم منطقه می‌شوند، اما ضعف زیرساختی در این پیست همواره دلسرد کننده بوده و تفریحات به تیوب سواری تقلیل یافته است.

خسرو دیدار نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به آغاز فصل زمستان، گفت: پیست اسکی کاکان در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر یاسوج، همه ساله میزبان گردشگرانی است که از دور و نزدیک عازم منطقه می‌شوند، اما ضعف زیرساختی در این پیست همواره دلسرد کننده بوده و تفریحات به تیوب سواری تقلیل یافته است.

وی افزود: متأسفانه این پیست در بخش زیرساختی تنها یک برف کوب و بالابر که هزینه‌های نگهداری فرسایشی دارد را به خود دیده و خبری از هتل، اقامتگاه، چشمه‌های بهداشتی و پارکینگ و بازار همجوار در این محدوده نیست.

عضو شورای عالی استانها ادامه داد: هرچند ظرفیت فعلی منطقه گسیل مردم برای ساعتی تفریح به این منطقه را به همراه دارد، اما قدرت مانور پیست برای ورزش‌های زمستانی، کمپینگ و اقامت در سایه مشکلات زیرساختی به حاشیه رفته است.

دیدار اظهار داشت:  پیست اسکی کاکان یاسوج ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه گردشگری دارد و این مهم در کنار تقویت زیرساخت‌ها رقم می‌خورد.  برای جذب سرمایه گذار باید واگذاری انجام شود که در حال حاضر مسؤولیت پیست را اداره کل ورزش و جوانان بر عهده دارد.

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها در پایان خاطرنشان کرد: برف در همجواری زیست انسانی ظرفیتی است که می‌تواند اقتصاد صدها خانوار را تأمین و نبض نشاط را واضح تراز هر زمانی بر لب‌های مردمانش بنشاند، اما در پیست اسکی کاکان، تاکنون تحول مطلوبی برای استفاده از استعداد این منطقه شکل نگرفته است و امیدواریم به این موضوع توج ویژه ای شود.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی