نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها: دو بخش کشاورزی و صنعت یزد باید در کنار یکدیگر تقویت شوند
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
حیدری

حیدری گفت: شاورزی در یزد مظلوم واقع شده است و این نگاه جا افتاده است که آب‌بر است. استان یزد، دومین استان تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای در کشور است و دو بخش کشاورزی و صنعت یزد باید در کنار یکدیگر تقویت شوند.

 حسین حیدری نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به این موضوع که عده ای اعتقاد دارند به دلیل کمبود منابع آبی باید بخش کشاورزی یزد کوچک‌تر شود و بخش صنعت تقویت شود، گفت: به شدت با این نظر مخالفم.

وی در این مورد افزود: علاوه بر تقویت منابع آبی از راه‌های گوناگون، هر دو بخش کشاورزی و صنعت در استان باید به اصلاح الگوی مصرف همت گمارند و این تنها مربوط به یک بخش نباید باشد. 

حیدری ادامه داد: کشاورزی در یزد مظلوم واقع شده است و این نگاه جا افتاده است که آب‌بر است در حالی که بخش صنعت نیز همین شرایط را دارد، ما نباید نگاه تک بعدی داشته باشیم و این دو، مکمل یکدیگر و هر دو از نیازهای استان هستند که البته باید بهره‌وری را در تولیدات محصولات کشاورزی بالا ببریم.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: استان یزد، دومین استان تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای در کشور است و این نشان از ظرفیت بالای ما در زمینه کشاورزی دارد و بنده از کشاورزی استان دفاع می‌کنم.

حیدری با تأکید بر اینکه یزدی‌ها انسان‌های قانعی هستند و در مصرف آب نیز با قناعت و صرفه‌جویی حداکثر بهره‌وری را دارند، گفت: نقش کشاورزی استان یزد در تولید ناخالص داخلی، فضای سبز حاصل از زمین‌های کشاورزی و باغ‌هایی که ریه‌های تنفسی شهر و استان هستند و در کاهش آلودگی هوا مؤثرند، اشتغالزایی و نقش در خودکفایی غذایی کشور همه از عواملی هستند که لزوم حمایت از کشاورزی در استان یزد را یادآور می‌شوند و لازم است، هر دو بخش کشاورزی و صنعت در کنار یکدیگر تقویت شده تا باعث پیشرفت هرچه بیشتر استان یزد شوند.


پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی