نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها: نام بشاگرد با عقب ماندگی و فقر گره خورده است/ مردم این منطقه از کمترین امکانات و خدمات رفاهی بی‌بهره‌اند
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
پرواز

پرواز با بیان اینکه فاصله شاخص‌ها در بشاگرد با کم توسعه یافته‌ترین شهر کشور هم بسیار زیاد است، گفت: در بشاگرد فقط ۱۳ درصد راه‌های روستایی آسفالت شده و در حوزه مسکن بیش از ۶۰ درصد مردم بشاگرد کپرنشین هستند مردم این شهرستان از کمترین امکانات و خدمات رفاهی بی‌بهره‌اند.

عبدالله پرواز نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات فراوان و محرومیت‌های شهرستان بشاگرد، گفت: بشاگرد، منطقه‌ای دور افتاده در استان هرمزگان که شامل ده‌ها روستا به مرکزیت سردشت است که از محروم ترین نقاط کشور محسوب می شود. 

وی افزود: فاصله شاخص‌ها در بشاگرد با کم توسعه یافته‌ترین شهر کشور هم بسیار زیاد است و از همین رو نیازمند یک نگاه بسیار ویژه و اعتبارات ملی است. در بشاگرد فقط ۱۳ درصد راه‌های روستایی آسفالت شده، در صورتی که راه مواصلاتی در بهتر شدن سایر شاخص‌ها هم مؤثر است. همچنین در حوزه مسکن بیش از ۶۰ درصد مردم بشاگرد کپرنشین هستند.

عضو شورای عالی استان ها اظهار داشت: بشاگرد در حالی شهرستان شد که حتی از کمترین امکانات و خدمات رفاهی بی بهره بود و با توجه به گذشت چندین سال از شهرستان شدن این نقطه از استان هنوز هم مردم این منطقه با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، مشکلاتی از قبیل کمبود آب آشامیدنی سالم، خدمات بهداشتی و آموزشی و حتی نبود راه مناسب ارتباطی بین روستاهای این شهرستان...

پرواز خاطرنشان کرد: از مهمترین دغدغه های مردم این منطقه، کمبود آب آشامیدنی سالم است، به شکلی که استفاده از آبهای غیر بهداشتی باعث برخی از ناراحتی‌های گوارشی و اسهال در بین اهالی روستاهای این شهرستان شده است. فعال شدن پروژه آبرسانی جگین به بشاگرد، می تواند وضعیت آبرسانی به این منطقه را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: برای حل مشکل بیکاری بشاگرد، فعال سازی معادن این شهرستان و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد. 

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه متاسفانه به دلیل فقر و محرومیت بسیار، هنوز نام بشاگرد با عقب ماندگی و فقر گره خورده است، تصریح کرد: پراکندگی روستاها، سخت گذر بودن جاده ها، اقلیم خاص بشاگرد، باران های سیل آسای فصلی و کمبود امکانات لجستیکی راهداری و حمل نقل جاده ای از عوامل مهم سرعت کم توسعه بشاگرد و توقف آن در ایستگاه محرومیت است.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان ها، اضافه کرد: نیاز اولیه مردم بشاگرد راه، آب، مسکن و اشتغال است که این‌ها نشان‌دهنده این است که علی‌رغم همه کارهای انجام شده ما هنوز عقب‌افتادگی‌های بسیاری در بشاگرد داریم. 

پرواز با اشاره به مشکلات مدارس شهرستان بشاگرد، ادامه داد: باید با یک اقدام سریع و در کوتاه مدت، امکانات آموزشی لازم برای تحصیل دانش آموزان این شهرستان فراهم شود.

وی در پایان عنوان کرد: بشاگرد در شرایطی با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می کند که از ظرفیتهای بسیاری به ویژه در حوزه آب با توجه به پربارش بودن آن برخوردار است که در صورت وجود یک برنامه مدون می توان از این ظرفیت در جهت توسعه این منطقه استفاده کرد.

 

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی