خبر خوش رئیس شورای عالی استان‌ها: ساختار شورای عالی استان‌ها و شوراهای اسلامی استان تا پایان سال تعیین‌ می‌شود
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
پرویز سروری

سروری با بیان اینکه شورهای فرادست ساختار اداری مشخصی ندارند گفت: با رایزنی‌‌‍ های صورت گرفته تا پایان سال ساختار شورای عالی استان‌ها و شوراهای اسلامی استان مشخص‌ می‌شود.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌‌ها، در سفر استانی خود به استان زنجان در جلسه شورای شهر زنجان شرکت کرد.

وی در این جلسه با بیان اینکه پارلمان شهری باید از حالت تشریفاتی به یک پارلمان کاربردی تبدیل شود گفت: ما باید بتوانیم معضلات و مشکلات شهری را حل کنیم. چرا که هرچه از عمر انقلاب‌ می‌گذرد توقع مردم از ما بالاتر‌ می‌رود. در این مدت کارهایی از سوی مدیریت شهری انجام شده است که توقع مردم را بالا برده است و این امتیازی برای ماست که بتوانیم هر روز بهتر از دیروز باشیم.

سروی بیان کرد: ما باید یک تعامل گسترده‌ای را ابتدا در درون خانواده شوراها به وجود بیاوریم. ما در شورای عالی استان‌ها در تلاش هستیم مجموعه را برای شوراهای روستاها ایجاد کنیم تا صدای روستاها باشیم و نظام مسائل آن‌ها را بازخوانی و تدوین کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: ما در بحث آموزش مشکلات جدی داریم. ما در قانون درآمدهای پایدار 2 دهم درصد بودجه را به آموزش اختصاص داده‌ایم. حدود 25 درصد از این 2 دهم درصد به شورای عالی استان‌ها و شوراها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مرکز مطالعات شهر تهران یکی از مراکز مطالعاتی غنی در کشور است، گفت: ما در تهران یک سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم که تمام مطالعات در آن بارگذاری شود و کل کشور بتوانند از آن استفاده کنند. من دستور داده‌ام که این سامانه در شورای عالی استان‌‌ها هم راه اندازی شود و تمام مطالعات شهری و روستایی را در آن بارگذاری کنیم و در اختیار کل کشور قرار گیرد.

سروری افزود: در شهرداری تهران سامانه‌ای به نام شهرزاد طراحی کردیم که توانسته خدمات زیادی ارائه کند. برای مثال در زمینه میادین میوه و تره بار سبب شده است 40 درصد قیمت میوه پایین بیاید و مردم بتوانند استفاده کنند. برنامه ما هم این است که این نرم افزار توسعه یابد و در اختیار شهرداری‌‌های کل کشور قرار گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌‌‌ها با اشاره به مذاکرات شورای عالی استان‌‌ها با سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ما برای حل مشکل ساختار شوراهای فراداست رایزنی‌‌های زیادی انجام دادیم. ایرادی که سازمان اداری و استخدامی به ما‌ می‌گرفت این بود که مشخص نیست ماهیت شورای عالی استان‌‌ها چیست و نمی‌دانیم این شورا نهاد دولتی است یا عمومی و ساختار ندارد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که شوراها دیر متولد شده اند به سازمان اداری کشور الصاق شده است و به همین دلیل هنوز جایگاه خودش را پیدا نکرده است.

سروری تصریح کرد: من باید این خبر خوش را بدهم که تا پایان سال جاری ساختار شورای عالی استان‌‌ها و شوراهای استان تعیین‌ می‌شود و اتفاق خوبی است. در مرحله دوم نیز به دنبال تعیین ساختار شوراهای اسلامی شهرستان و بخش هستیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی