نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: مردم بلوچستان در برابر تروریسم ایستاده‌اند / خواستار نابودی کامل گروه‌های تروریستی هستیم
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
عزیزی

عزیزی با اشاره به شهادت و مجروح شدن تعدادی از جان برکفان نیروهای انتظامی در شهرستان راسک سیستان و بلوچستان گفت: ضمن گرامی داشت یاد شهدا خواستار پایان دادن به عمر این گروه‌های تبهکار و تروریست هستیم.

محمد کریم عزیزی نماینده استان سیستان و بلوپستان در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به شهادت 11 نفر و مجروح شدن 8 نفر از جان برکفان نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در حمله نیروهای شیطانی گروهک تروریسی جیش الظلم به پاسگاه انتظامی راسک گفت: متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ استان سیستان و بلوچستان در کنار سایر مشکلات، هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان است که حکومت‌های مستقر در آن‌ها توان تامین امنیت مرزی را ندارند.

وی افزود: بارها از سوی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هشدار داده شده است که باید امنیت مرزها را تضمین کند و اجازه ندهد از سوی مرز پاکستان تهدیدی متوجه ایران شود اما گویا اراده و توانی از سوی طرف پاکستانی در این زمینه وجود ندارد و بارها شاهد حمله‌های کور و ناجوانمردانه گروهک‌های تروریستی از سوی مرز پاکستان بوده‌ایم.

عزیزی تصریح کرد: گروهک‌های ترورسیستی بعد از حمله به عمق خاک پاکستان‌ می‌گریزند و کار نیروهای امنیتی برای انهدام این گروه‌ها سخت‌ می‌شود. متاسفانه پاکستان هم همکاری لازم را نمی‌کند و این مسئله سبب‌ می‌شود بسیاری از فرزندان پاک ایران که از مرزها دفاع‌ می‌کنند به دست این بندگان شیطان شهید شوند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این افرادی که به نام مردم بلوچ و امت اسلام اقدامات تروریستی انجام‌ می‌دهند مورد تایید بلوچ‌ها نیستند و ما نسبتی با تروریست نداریم. ما خواهان زندگی آرام و حل مشکلات هستیم در برابر ناامنی ایستاده‌ایم. مردم سیستان و بلوچستان خود را مرزبان ایران‌ می‌دانند و البته انتظار دارند نظام جمهوری اسلامی هم برای حل مشکلات استان اقدامات اساسی انجام دهد تا این گروه‌ها نتوانند با شستشوی مغزی برخی از جوانان ساده دل را فریب داده و جذب کنند و آن‌ها را به کارهای تروریستی وا دارند.

وی افزود: از خداوند متعال برای شهدا علو درجات، برای مجروحان سلامتی عاجل و برای خانواده شهدا صبر و بردباری طلب‌ می‌کنیم و امیدواریم با تدبیر مسئولان امنیتی و رایزنی‌های جدی با پاکستان ریشه گروه‌های تروریستی بخشکد و دیگر شاهد چنین اتفاقات غم انگیز و ناراحت کننده‌ای نباشم.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی