نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: استفاده از تکنولوژی جدید و تربیت نیروی متخصص برای توسعه کشور ضروری است
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
ساریخانی

ساریخانی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی جدید و تربیت نیروی متخصص برای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور امری ضروری است گفت: اینکه پایین بودن خلاقیت، نوآوری و ضعف فناوری جدید در بنگاه‌های اقتصادی از عوامل وابستگی صنعت و اقتصاد کشور به فناوری‌های خارجی است و نیاز است بحث فناوری جدید و خلاقیت در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه پایین بودن خلاقیت، نوآوری و ضعف فناوری جدید در بنگاه‌های اقتصادی از عوامل وابستگی صنعت و اقتصاد کشور به فناوری‌های خارجی است و نیاز است بحث فناوری جدید و خلاقیت در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تربیت و حمایت نیروی انسانی متخصص و متعهد یکی از مهمترین مولفه‌ها در مسیر رسیدن به اقتصاد قوی و پایدار است.

 وی افزود: آب و هوای چهار فصل و تنوع قومی و زبانی، ذخایر و صنایع معدنی و منابع نفت و گاز از جمله حوزه‌های مزیت دار در اقتصاد به شمار می‌رود که نقش مهمی در اشتغال زایی و درآمدزایی برای کشور دارد، که باید با ابزار علم و فناوری برای کشور ارزش افزوده و مزیت جدید ایجاد کنیم.

ساریخانی تصریح کرد: سرمایه گذاری با تکنولوژی و نوآوری اجازه‌ می‌دهد تا فعالیت‌های جدید اقتصادی و تولیدی پایدار شود، فعالیت‌های قدمی‌به هنگام و بروز گردند، سرمایه‌های مالی افزایش یافته و همچنین باعث رونق اقتصادی و کسب و کار می‌شود.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی‌ می‌تواند در این زمینه خیلی کمک کند، دولت می‌تواند با تخصیص زمین جهت ایجاد و اجرای پروژه به سرمایه‌گذار و با ساده سازی امور مربوط به سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری‌های خارجی، سرمایه گذاری در زمینه تربیت و حمایت استعداد‌های فردی، معرفی و ترویج فرصت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور در سطح بین المللی، کشور را در حوزه تولید و اقتصاد پایدار قدرتمند سازد.

وی اضافه کرد: دولت‌ می‌تواند بر روی تشویق نوآوری و علوم جدید تمرکز کند و برنامه‌هایی برای ایجاد مشارکت مشترک و مشارکت برای حمایت از بخش‌های پر جاذبه از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، استفاده از تکنولوژی مدرن و نیروی متخصص انجام دهد تا کشور را به سوی اقتصادی قوی و پایدار سوق دهد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی