نایب رئیس عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها: استفاده از هوش مصنوعی در صنعت ساختمان و شهرسازی ضرورت غیرقابل انکار است
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
حصیرباف

حصیرباف با اشاره به توسعه هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف گفت: استفاده از هوش مصنوعی در صنعت ساختمان‌ می‌تواند سبب افزایش دقت، ظرافت، زیبایی، راحتی، ایمنی و کاهش هزینه‌ها و اتلاف منابع و زمان شود.

کوروش حصیرباف نماینده استان سمنان و نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها اشاره به توسعه تکنولوژی گفت: هوش مصنوعی به دنبال هوشمندسازی فعالیت ماشین‌ها با استفاده از مدل هوش طبیعی موجود در انسان‌ها و حیوانات است.

وی افزود: این فناوری که قابلیت یادگیری و تحلیل دارد و برای فعالیت از هوش انسانی الگو برداری‌ می‌کند توانسته است روند رشد تکنولوژی را سرعت بخشد و انجام کارها در حوزه‌های مختلف را سرعت و بههبود بخشد.

حصیرباف افزود: توسعه هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف به سرعت در حال انجام است و ضمن بالابردن دقت در کار، هزینه‌ها را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. از این رو ورود به این حوزه و استفاده از این فناوری قابل چشم پوشی نیست و به نوعی برای همه ضروری است.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه صنعت ساختمان از جمله حوزه‌هایی است که‌ می‌تواند از هوش مصنوعی استفاده کند گفت: هوش مصنوعی در صنعت ساختمان و مهندسی عمران دارای کاربرد‌های است که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی‌ می‌شود.

نایب رئیس عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در صنعت ساختمان افزایش ایمنی، کاهش هزینه‌های طراحی، افزایش مقاومت مصالح، کاهش مصرف انرژی، هوشمند سازی ابزار و مصالح، افزایش آسایش و رفاه و زیبایی در طراحی از جمله مواردی است که مورد تاکید است و تاکنون با ابزارهای مختلفی از سوی مهندسان مورد توجه قرار‌ می‌گرفته است.

وی افزود: اکنون هوش مصنوعی با دقت و ظرافت بالاتر و زمان کمتری این کارها را برعهده گرفته و انجام‌ می‌دهد و لازم است مهندسان ما استفاده از این فناوری را یاد گرفته و از آن استفاده کنند.

حصیرباف با بیان اینکه  هوش مصنوعی تحول عمیقی در تمام زمینه‌ها ایجاد کرده است گفت: این فناوری روز به روز توسعه‌ می‌یابد و شوهمندتر‌ می‌شود و‌ می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد. از این رو بکارگیری این فناوری بسیاری از مشکلات ما در زمینه ایمنی، کاهش مصرف سوخت، استفاده از هویت ایرانی در معماری و ... را حل‌ می‌کند.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: همچین استفاده از مصالح هوشمند همانند بتُن خود ترمیم شونده و بتُن هوشمند تنظیم شونده و خود حسگر و ضد انفجار و خود گرمازا وشیشه خود تمیز شونده از دیگر مواردی است که‌ می‌تواند در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: افزون بر این ماموریت هوش مصنوعی در رفت و آمدهای شهری و مدیریت مهندسی ترافیک و چگونگی تعین زمان چراغ‌ها راهنمایی و رانندگی و تعامل وسایل نقلیه و چراغ‌ها از دیگر کاربردهایی است که‌ می‌شود، نام برد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی