نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: معدن کاری به بلای جان زیرساخت‌های ارتباطی استان زنجان تبدیل شده است / باید در برابر عوام فریبی برخی از نامزدهای انتخاباتی ایستاد
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
اصانلو

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه فعالیت معادن در استان زنجان، سودی برای مردم این استان ندارد گفت: فعالیت‌های ماشین‌آلات معدن کاری سبب نابودی زیرساخت‌های ارتباطی استان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، مجید اصانلو نماینده زنجان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در بیست و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها ضمن محکومیت کشتار مردم فلسطین گفت: ما در شورای عالی استان‌ها این جنایت را محکوم می‌کنیم و باور داریم این قوم ستمگر که خود را برگزیده معرفی می‌کنند و بمباران مردم مظلوم فلسطین را حق طبیعی خود می‌دانند، محکوم به شکست هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پر افتخاری که استقلال کشور را بیمه کردند: این شورا و این جایگاه حاصل انتخاب، اعتماد و انتظار یک ملت برای طرح مسائل و مشکلات و پیگیری آن‌هاست.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها افزود: ما وظیفه داریم به عنوان نمایندگان مردم مسائل مردم را با صراحت و شجاعت مطرح کنیم و مسئولان وظیفه دارند که برای حل مشکلات اقدامات عملی انجام دهند.

اصانلو ادامه داد: استان سرافراز زنجان، مسائل گوناگونی دارد که نیازمند رسیدگی است.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: در استان زنجان  مسئله راهداری و مدیریت استفاده از راه‌های ارتباطی دارای یک مشکل اساسی است. در برخی مناطق استان ما، شاهد یک رهاشدگی در مسئله راهداری هستیم و تردد ماشین‌آلات معدنی با بارهای خارج از ظرفیت بسیاری از راه‌های استان را از بین برده است.

وی افزود: عمر مفید آسفالت در برخی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان خدابنده به کمتر از چند ماه رسیده است و راه‌هایی که با سرمایه گذاری سنگین آسفالت شده‌اند در کمترین زمان تخریب می‌شوند.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: راه ارتباطی ابهر - قیدار یکی از مسیرهای اصلی استان زنجان است و متناسب با نیاز ۴۰ سال پیش ساخته و امروز به قتلگاه مردم تبدیل شده است. عملیات تعریض و دوبانده کردن این مسیر شروع و متاسفانه بعد از چند ماه تعطیل شد. انتظار مردم این بود که با سرکشی وزیر محترم راه و شهرسازی، گشایشی حاصل شود که تاکنون چنین نبوده است. امیدواریم این عملیات عمرانی دوباره از سر گرفته شود.

اصانلو بیان کرد: مسئله دیگر، مشکل بهداشت و درمان است که یکی از مطالبات اصلی مردم در این حوزه تکمیل بیمارستان شهر خدابنده است که پس از گذشت ۵ سال از آغاز ساخت بیمارستان هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: این شهرستان با جمعیت ۲۰۰ هزار نفری، تنها یک بیمارستان قدیمی دارد که جوابگوی نیازها نیست. از این رو مردم برای دریافت نیازهای درمانی به ناچار به شهرهای اطراف سفر می کنند که خود خطرات جانی دارد.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: فلسفه اکتشاف معادن در یک منطقه درآمدزایی و توسعه رفاه عمومی است اما متاسفانه نبود مدیریت درست در بهره برداری از معادن شهرستان‌ها ماهنشان، ابهر و خدابنده نه تنها این موضوع را به حاشیه رانده است بلکه صدور مجوزهای بی پایه سبب سلب آسایش کردم و از بین رفتن زیرساخت‌ها در این شهرستان‌ها شده است.

اصانلو توضیح داد: با فعالیت معادن مردم شاهد تخریب محیط زیست، زیرساخت‌های ارتباطی و … هستند، بدون اینکه سودی از این درآمد این معادن ببرند. این شکل از معدن‌کاری تنها آسیب به سرمایه‌های ملی است.

وی اضافه کرد: ما نیازمند اصلاح قانون، اعمال مقررات و ایجاد شفافیت در این حوزه هستیم.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها ضمن قدردانی از بخشنامه وزارت کشور مبنی بر صیانت از رای مردم و سلامت انتخابات خطاب به وزیر کشور گفت: متاسفانه افرادی که منافعی داشتند در برابر اجرای این بخشنامه ایستادند.

وی ادامه داد: در ماه های منتهی به انتخابات مجلس شاهد ترافیک دیدارهای برخی افراد با مدیران استانی و شروع برخی پروژه‌های بزرگ هستیم که به نوعی می‌تواند سوءاستفاده از امکانات بوده و جنبه تبلیغاتی داشته باشد. برخی از افراد که در ۴ سال گذشته استراحت می‌کردند، در آستانه انتخابات شروع به راهسازی و اجرای پروژه‌های بزرگ کرده است که شائبه فریب افکار عمومی در این زمینه را مطرح می‌کند.

اصانلو افزود: بنابراین از جنابعالی تقاضا داریم در این خصوص تدبیری بیندیشند تا بشود متناسب با شاخص‌های مطرح شده از سوی رهبر انقلاب سلامت کامل را در فضای انتخاباتی شاهد باشیم.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی