نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها: توسعه بوم‌گردی، موجب مهاجرت معکوس از شهر به روستا می‌شود
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
دیدار

دیدار گفت: وسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف گردشگری موجب مهاجرت معکوس از شهر به روستا نیز می‌شود و شاهد رونق‌گیری روستاها و زیست بر این محور هستیم و می‌تواند راهی رو به فردای پر رونق در اقتصاد استان‌ باشد.

خسرو دیدار نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به موضوع اشتغال سبز، گفت: اشتغال سبز در دنیا رو به رونق بوده و تلفیق توپوگرافی‌ها با جاذبه‌ها می‌تواند راهگشای گام برداشتن بر مسیری برای اشتغال‌های درون زا شود.

وی افزود: در روزهایی که عبور از اقتصاد تک محصولی و اشتغالزایی گران صنعتی چالش‌هایی را ایجاد می‌کند، بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال سبز و کم هزینه در کشورها محسوب می‌شود. کهگیلویه و بویراحمد و زیست بوم عشایری آن در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و بستر سازی در بوم‌های محلی و عشایری می‌تواند نتایج مطلوبی را رقم بزند.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: استان ما با توجه به توپوگرافی، آب و هوا و جاذبه‌های گردشگری پتانسیل بالایی برای توسعه بر محور گردشگری دارد. با توجه به قابلیت‌های خوب گردشگری روستایی، ایجاد بوم گردی‌ها مورد استقبال زیاد گردشگران داخلی و خارجی در کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد.

دیدار خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف گردشگری موجب مهاجرت معکوس از شهر به روستا نیز می‌شود و شاهد رونق‌گیری روستاها و زیست بر این محور هستیم و می‌تواند راهی رو به فردای پر رونق در اقتصاد استان‌ باشد.

پایان پیام/

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی