یادداشت/ سیدفرهاد حسینی؛ نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها غزه و دنیای آینده‌ای که دنیای فلسطین است نه رژیم کودک کش
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
فرهاد حسینی

سیدفرهاد حسینی، نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در یادداشتی به جنگ غزه و مقاومت تاریخی مردم فلسطین پرداخته و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و متحدانش را محکوم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، متن یادداشت به شرح زیر است:

همه دنیا نظاره گر اتفاقاتی هستند که اخیرا در سرزمین‌‌‌های اشغالی رخ داده است، اگر حتی از زمان شروع اشغال فلسطین توسط رژیم اشغالگر اسرائیل بی‌‌‌سابقه نباشد، حداقل در نیم‌قرن گذشته بی‌‌‌نظیر بوده است. اما چیزی که تعجب همگان را برانگیخت و جهان را در بهت فرو برد، ابتکار عمل و قدرت‌‌‌نمایی یک جمعیت محدود مسلمان و مظلوم بود که علی‌‌‌رغم تحمل رنج‌‌‌های ناشی از سه‌ربع قرن ظلم و جنایت تحت رصدِ به‌‌‌روزترین فناوری‌‌‌های مراقبت و نظارت و تحت کنترل شدید و همه‌جانبه امنیتی در سرزمین‌‌‌های اشغالی، در یک اقدام غافل‌گیرکننده و شجاعانه ضربه‌‌‌ای مهلک و «غیرقابل‌ترمیم» بر پیکره نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وارد کرد.


قدرت مقاومت در لبنان و غزه ناشی از بستر مردمی دو جریان است. بدنه مردمی حامیان مقاومت در لبنان و غزه در مراحل مختلف ثابت کردند که پای مقاومت خود ایستاده و حاضر به پرداخت هزینه‌های آن نیز هستند. اینجاست که آن پیرزنی که تمام مایملکش در نتیجه بمباران صهیونیست‌ها در لبنان در جنگ ۳۳روزه نابود و با خاک یکسان شده بود، در برابر دوربین‌های تلویزیون با سربلندی و افتخار اعلام کرد که تمام اینها فدای نعلین سید (حسن نصرالله) و تکرار همین صحنه در غزه هنگامی که پدری فرزند عزیزش را که در نتیجه بمباران به شهادت رسیده بود، روی دست بر ویرانه‌های منزلش ایستاده و با خشم، نعره‌زنان می‌گفت تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.


اما اثر اتفاقات اخیر بر آینده قضیه فلسطین از چند منظر مهم می باشد :
️اول اینکه مسئله فلسطین همچنان با قدرت به‌عنوان مهم‌ترین مسئله منطقه مطرح خواهد بود.


️دوم اینکه حل‌وفصل مسئله فلسطین از طریق مذاکرات بی‌نتیجه بوده و تاریخ نشان داده است که مذاکرات سیاسی و اعطای امتیاز به رژیم صهیونیستی عملا این رژیم را جری‌تر کرده و امتیازات بیشتری را مطالبه می‌کند.️

سوم اینکه جریان مقاومت همچنان به‌عنوان تاثیرگذارترین روش برای وادار کردن صهیونیست‌ها و عقب‌نشینی و اعطای حقوق حقه مردم فلسطین مطرح است.


️چهارم اینکه استمرار مسئله فلسطین موجب رو شدن آخرین برگه‌های حیاتی این رژیم و به‌ دست گرفتن امور توسط جریان‌های تندرو صهیونیستی شده و این خود پاشنه آشیل اسرائیل در داخل و در سطح جامعه جهانی خواهد بود.


در سطح جهانی شاهد دو اتفاق موازی هستیم. از یک‌سو حمایت برخی دولت‌ها از رژیم عریان‌تر شده تا حدی که تظاهرات در حمایت از فلسطین را هم ممنوع کرده‌اند و از سوی دیگر می‌بینیم مردم در اغلب کشورهای جهان جنایات اسرائیل را محکوم می‌کنند و تقابل این دو جبهه و برآیند آن نیز اینگونه قابل بررسی است که:


️ صف‌بندی بین‌المللی در موضوع فلسطین روزبه‌روز روشن‌تر و واضح‌تر شده است.️ مسئله فلسطین می‌تواند به‌عنوان میزان الحراره در جوامع اروپایی و منطقه برای انتخاب‌های سیاسی آتی آنها تبدیل شود. ️موضوع فلسطین حدفاصلی بین اصل حمایت از مظلوم یا طرفداری از ظالم تبدیل شده است.


مظلومیت دردناک و صبر و توکل مردم
اگرچه مظلومیت مردم غزه برای هر انسان آزده‌ای بسیار دردناک است اما ایستادگی آنها برای دفاع از سرزمین‌شان و صبر در برابر بی‌رحمی رژیم صهیونیستی را باید ستود. «پدری که در شهادت فرزندش خدا را حمد می‌گوید، والدینی که فرزند شهیدشان را به فلسطین تقدیم می‌کنند، نوجوان مجروحی که آیات قرآن می‌خواند و صحنه‌های مشابه، نشان‌دهنده گوشه‌ای از صبر و توکل عمیق مردم غزه است.»


️مسئول خونریزی ها در غزه کیست؟
فهرستی که از جنایات اخیر آمریکا علیه مردم غزه وجود دارد و ورود کامل آمریکا به حمایت از رژیم صهیونیستی در بمباران غزه نشان می دهد که «آمریکا شریک جرم قطعی جنایتکاران صهیونیست است. دست آمریکایی‌ها تا مرفق به خون کودکان، زنان و دیگر شهیدان غزه آلوده است و در واقع آمریکایی‌ها در حال مدیریت این جنایات هستند و آمریکا مسئول خونریزی ها در غزه است.
️ انسانیت در شورای امنیت وتو می شود!
در کنار اقدامات نظامی، حمایت‌های سیاسی نیز بخش دیگری از کمک‌های ایالات متحده به رژیم صهیونیستی است. 


فرجام آمریکا و صهیونیسم در برابر صبرو توکل مردم غزه
قدرت مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن و... ناشی از ریشه‌های مردمی این جریان است. بدنه مردمی حامیان مقاومت در لبنان و غزه در مراحل مختلف ثابت کردند که پای مقاومت خود ایستاده و حاضر به پرداخت هزینه‌های آن نیز هستند و شکست قطعی آمریکا و صهیونیسم در برابر صبرو توکل مردم غزه را شاهد خواهیم بود و ان شاءالله نصرت الهی شامل حال مردم فلسطین خواهد بود و به تاکید رهبر فرزانه انقلاب دنیای آینده دنیای فلسطین است نه دنیای رژیم صهیونیستی.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی