نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها: سرانه ورزشی استان قزوین پاسخگوی نیازهای مردم نیست
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
خمسه

خمسه با بیان اینکه سرانه ورزشی استان قزوین پاسخگوی نیازهای مردم نیستگفت: توسعه امکانات ورزشی و سرمایه‌گذاری در این بخش سبب افزایش موفقیت‌های ورزش حرفه‌ای استان در سطح ملی و افزایش سطح سلامت مردم می‌شود.

هادی خمسه نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، در خصوص وجود استعدادهای ورزشی در استان قزوین گفت: نگاه ویژه مدیران ورزشی کشور به ورزش استان قزوین و با حمایت از استعداد‌های ناب ورزشی در این استان می‌توان کمک شایانی به تقویت بیشتر تیم‌های ملی و مدل آوری بیشتر، در المپیک و پارا المپیک‌های آتی کرد.

وی افزود: در استان قزوین در سال‌های اخیر با سرمایه گذاری در بخش ورزش موفقیت‌ها و افتخار آفرینی‌های چشم گیری حاصل شده که به جا می‌بینم از مسئولان محترم ورزشی در استان قزوین در تمامی شهر‌ها و مناطق و ویژه از زحمات بی شائبه مربیان و ورزشکاران در این استان تشکر نموده و آرزوی توفیقات بیشتر برایشان داشته باشم.

خمسه ادامه داد: ولی ورزش و تلاش ورزشی توقف پذیر نیست و این تلاش‌ها باید با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد .

 

وی با اشاره به نمونه هایی از موفقیت‌های ورزشی استان قزوین گفت: صعود تیم فوتبال شمس آذر قزوین به لیگ برتر و کسب نتایج خوب و قابل قبول در لیگ برتر، قهرمانی تیم کشتی دلیش تاکستان در مسابقات لیگ کشتی کشور، صعود تیم فوتسال بانوان گلبرگ تاکستان به لیگ فوتسال بانوان و مسابقات قدرتی و قهرمانی انفرادی در رشته‌های مختلف سنگ نوردی، کشتی، وزنه برداری و کارته و دیگر رشته‌های رزمی از جمله این موفقیت‌هاست.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: متاسفانه سرانه ورزشی در شهر‌های استان قزوین به ویژه در شهر‌های کم جمعیت و روستا‌ها خیلی پایین  است. در صورتی که با ایجاد زیر ساخت‌های ورزشی مناسب در کنار قهرمان پروری می‌توان روح و جسم جامعه را به سمت سلامت و تندرستی سوق داد.

وی اظهار کرد: مدیران محترم ورزشی‌ می‌توانند با استفاده از عوامل طبیعی مانند کوها و دره‌ها در مناطق الموت و شهرستان آوج در رشته‌های کوه نوردی و سنگ نوردی سطح بهره‌وری را بالا برده و با تور‌های یک روزه ورزشی ضمن جذب توریست سطح این رشته‌های ورزشی را در استان قزوین ارتقا بخشند.

خمسه تصریح کرد: متاسفانه در برخی شهرها و روستا‌ها ورزشکاران از کمترین امکانات ورزشی نیز بهره مند نیستند. شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراها نیز می‌توانند ساخت مراکز ورزشی، با کمک سرمایه گذاران بخشی خصوصی و یا خیرین عزیز را در اولویت کار خود قرار دهند تا پایه و اساس ورزش در استان قزوین محکم‌تر شده و مردم بیشتری به ورزش و تندرستی جذب شوند. تا در کنار تضمین سلامت جامعه استعداد یابی و قهرمان پروری نیز حاصل گردد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی