یوسف مغروری خبر داد: تحقق ۴۵ درصد از بودجه ۶ ماه نخست شهرداری بجنورد
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
مغروری

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد از تحقق ۴۵ درصد از بودجه شش ماه نخست سال جاری در شهرداری مرکز استان خبر داد.

یوسف مغروری نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، اظهار کرد: کل بودجه مصوب شهرداری بجنورد برای سال ۱۴۰۲ حدود ۸۹۴ میلیارد تومان است که به طور متوسط در هر نیم سال باید ۴۴۷ میلیارد تومان جذب شود.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها ادامه داد: کل درآمد جذب شده طی شش ماه نخست امسال ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۴۵ درصد از بودجه شش ماهه و ۲۲ درصد از کل بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ است.

وی کل هزینه های شهرداری بجنورد طی نیمه نخست امسال را ۲۶۱ میلیارد تومان دانست و گفت: ۱۴۶ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به هزینه های جاری، ۸۹ میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی های سرمایه ای و ۲۶ میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی های مالی است.

مغروری بیان کرد: سرجمع هزینه های انجام شده طی نیمه نخست امسال در شهرداری بجنورد معادل ۶۰ درصد هزینه های پیش بینی شده طی شش ماه و همچنین معادل ۳۰ درصد کل هزینه های امسال است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین به ظرفیت های بودجه عمومی کشور نیز اشاره کرد و افزود: در بند «د» تبصره پنج قانون بودجه، ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۱۸.۵ همت) برای توسعه حمل و نقل عمومی از محل انتشار اوراق در نظر گرفته شده که برای نخستین بار است که اتفاق می افتد.

مغروری خاطنشان کرد: ما نیز درخواست انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق داده ایم که باید به تصویب وزارت کشور برسد و در صورت تصویب قرار است ۱۳۵ میلیارد تومان از آن برای توسعه حمل و نقل عمومی در مرکز استان و ۶۵ میلیارد تومان نیز برای تجهیزات پسماند و ماشین آلات آن هزینه شود.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی