نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: ضرورت توسعه نگاه ملی به قم
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
شریفی

شریفی گفت: قم، یک شهر و استان بین‌المللی است و هر چه وضعیت خدمات، حمل و نقل و زیرساخت‌ها، بهبود پیدا کند، در ارتقای جایگاه کشور، مؤثر است و مسئولان، بودجه را تنها بر اساس جمعیت قم، در نظر نگیرند.

حسن شریفی نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه، قم کریدور ارتباطی ۲۴ استان کشور است، گفت: علاوه بر این، قم همواره پذیرای زائران و مسافران بسیاری است و طلبه‌های کشورهای مسلمان نیز در این شهر به تحصیل علوم حوزوی مشغول هستند.

وی افزود: بودجه‌ای که به شهر و استان قم، تخصیص داده می‌شود، بر اساس جمعیت است و در حالی که، شهر قم به دلیل وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س)، و مسجد مقدس جمکران یک شهر زیارتی است که همواره پذیرای زائران و مسافران است.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از سوی دیگر، حوزه علمیه قم میزبان طلاب کشورهای خارجی است و همچنین جمعی از اتباع کشور افغانستان نیز در این استان ساکن هستند. وی اظهار داشت: مجموعه این عوامل، بهبود و ارتقای زیرساخت‌های خدمت‌رسان به ویژه خدمات شهری را نشان می‌دهد و هر چند هم‌اکنون نیز نگاه ملی به قم وجود دارد اما نیاز است، این نگاه ملی توسعه پیدا کند.

شریفی در پایان، خاطرنشان کرد: قم، یک شهر و استان بین‌المللی است و هر چه وضعیت خدمات، حمل و نقل و زیرساخت‌ها، بهبود پیدا کند، در ارتقای جایگاه کشور، مؤثر است و مسئولان، بودجه را تنها بر اساس جمعیت قم، در نظر نگیرند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی