نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: مهم‌ترین چالش بخش تعاون، انحصار اقتصاد در دست دولت است
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
حسینی

حسینی گفت: مهم‌ترین چالش بخش تعاون، دولتی بودن و انحصاری بودن اقتصاد در دست دولت است و این در حالی است که بهبود کیفیت زندگی مردم، بالابردن عدالت اجتماعی و غیره از جمله اهداف تعاونی‌هاست اما شاهد بها دادن به این بخش مهم از اقتصاد نیستیم.

سید فرهاد حسینی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: اقتصاد ما بر اساس اصل 44 قانون اساسی به سه بخش خصوصی، دولتی و تعاون تقسیم شده است.

وی افزود: مهم‌ترین چالش بخش تعاون، دولتی بودن و انحصاری بودن اقتصاد در دست دولت است و این در حالی است که بهبود کیفیت زندگی مردم، بالابردن عدالت اجتماعی و غیره از جمله اهداف تعاونی‌هاست اما شاهد بها دادن به این بخش مهم از اقتصاد نیستیم.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: عملکرد ضعیف برخی تعاونی‌ها نباید ملاک قضاوت و برنامه‌ریزی مسئولان در این زمینه باشد بلکه باید با تقویت فرهنگ کار گروهی، از ایجاد تعاونی‌های تخصصی، کاهش روند صدور مجوزها برای ایجاد تعاونی‌ها و نظارت بر عملکرد و رسیدگی به مشکلات موجود آن‌ها، حمایت کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: بیش از دو سال است که جمعی از اصحاب رسانه در شهر تهران دنبال ایجاد تعاونی اصحاب رسانه هستند اما به قدری مشکلات ایجاد شده و مانع بر سر راه گذاشته شده است که موفق نشده‌اند.

وی با بیان اینکه در روستاها، تعاونی‌هایی ایجاد می‌شوند که دچار انحراف در اهداف هستند و برخی اعضای هیئت مدیره، منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند، خواستار نظارت بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه شد.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها، بیان داشت: قزوین بیش از سه هزار تعاونی دارد‌ که تعاونی دشت قزوین با فعالیت گسترده در عرصه طیور، آبزیان، مسکن و غیره، می‌تواند الگوی خوبی برای تعاونی‌ها در سطح کشور باشد و نیاز به حمایت بیشتری دارد.

حسینی در پایان، عنوان کرد: لازم است همکاری لازم بین تعاونی‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط شکل بگیرد و فرهنگ سازی و حمایت برای ایجاد تعاونی‌ها و نظارت و رسیدگی برای رفع مشکلات تعاونی‌ها، مورد نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی