نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها: سهم استان قزوین از صنایع مستقر در آن، آلودگی است/ ایجاد صنایع تبدیلی، نیاز مبرم قزوین است
پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
خمسه

خمسه گفت: قزوین استانی صنعتی است اما بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده که بر اساس جمعیت استان است و با توجه به اینکه جمعیت استان قزوین زیاد نیست، سهم استان قزوین از منابع درآمدی کم است و مردم می‌گویند فقط آلودگی صنایع سهم ماست و استدعا دارم، موارد دیگر را نیز در سهم استان از درآمدهای صنایع در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، هادی خمسه نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مشکلات استان قزوین، گفت: اگرچه از سوی مسئولان تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است، اما مشکلات فراوانی در استان قزوین داریم که توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

وی افزود: استان قزوین چهارراه مواصلاتی استان‌های مختلف است اما راه‌های اصلی  کیفیت مناسب ندارد و تبدیل به قتلگاه شده است به عنوان مثال جاده بویین زهرا بیش از ده سال است که تعریض آن شروع شده است اما هنوز ۲۰ کیلومتر از عملیات آن باقی مانده و از وزیر محترم راه و شهرسازی خواستارم دستور تسریع و اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه را صادر کند تا بیش از این نگران جان مردم نباشیم.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: اما در مورد راه‌های روستایی؛ از کدام راه‌های روستایی نام ببرم؟! اغلب آن‌ها بی کیفیت هستند و علائم هشداردهنده از بین رفته و جان مردم در خطر است.

وی در بخش دیگری از نطق خود، اظهار داشت: قزوین استانی صنعتی است اما بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده که بر اساس جمعیت استان است و با توجه به اینکه جمعیت استان قزوین زیاد نیست، سهم استان قزوین از منابع درآمدی کم است و مردم می‌گویند فقط آلودگی صنایع سهم ماست و استدعا دارم، موارد دیگر را نیز در سهم استان از درآمدهای صنایع در نظر بگیرند.

خمسه بیان داشت: قزوین دارای محصولات کشاورزی متعددی از پسته تا زیتون است اما کمبود آب، کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است. از سوی دیگر سهم استان قزوین از سد طالقان خیلی کم است. از وزیر محترم جهاد کشاورزی و وزیر نیرو خواستارم توجه ویژه‌ای به سدسازی و  ایجاد آبگیرهای کوچک داشته باشند چرا که قزوین مناطق کوهستانی بسیاری دارد و با ایجاد آبگیر، آب ذخیره شده و کمک شایانی به حل مشکل آب می‌شود.

نماینده استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین، صنایع تبدیلی ندارد و کشاورزان مجبور هستند، محصولات خود را با قیمت کم عرضه کنند و سود اصلی را دلالان می‌برند.

وی افزود: باید نگاه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت ایجاد صنایع تبدیلی وجود داشته باشدو صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران تسهیل گردد.

خمسه در پایان خواستار توجه به مقوله گردشگری در استان قزوین شد و گفت: قزوین در زمینه آثار باستانی ثبت شده مقام اول در کشور دارد اما این ظرفیت به خوبی معرفی نشده و به آن پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مناطق گردشگری در استان قزوین، شهرستان آوج است که ظرفیت‌های فراوانی در موضوع گردشگری دارد از جمله غار عباس آباد و غار علی‌کرد که می‌تواند تبدیل به علیصدر دیگری شود اما توجه کافی به آن نشده است. همچنین اغلب پروژه‌های گردشگری شهر آبگرم، ناقص مانده است.

خمسه در پایان خواستار اجرای ماده ۵۹ در شهرداری‌ها برای زمین‌های کاربری عمومی شد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی