نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها: مدیریت اتباع بیگانه در استان البرز نیازمند عزم جدی و تعامل همگانی است
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
بذرگری

بذرگری با اشاره به تبعات سکونت اتباع بیگانه غیرمجاز در استان البرز، خواستار کنترل این مساله از طریق تعامل همگانی شد.

ایرج بذرگری، نماینده استان البرز  در شورای عالی استان‌ها و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان در شورای عالی استان‌ها و نماینده شهرستان طالقان در شورای اسلامی استان البرز، از مهاجرت بی رویه و غیرقانونی اتباع به استان البرز گلایه کرد. 

وی ضمن اشاره به توسعه بی رویه حاشیه نشینی در اطراف کرج، اظهار داشت: سال‌هاست که به دلایل مختلف استان البرز رتبه اول مهاجرپذیری در کشور را دارد که تبعات زیادی را برای این استان به همراه داشته است البته در این میان مهاجرت و سکونت اتباع بیگانه غیرمجاز از چند جهت حائز بررسی است که مهمترین آن اشغال فرصت‌های شغلی و دیگر ظرفیت‌هاست که باید در اختیار جوانان بومی استان قرار گیرد و همچنین منجر به مصرف منابع و تضییع امکانات شده و علاوه بر آن به جهت اجاره منازل به صورت گروهی توسط این افراد، موجب بالارفتن اجاره بهای منازل و کم ثباتی امنیتی شده است. بنابراین مدیریت اتباع بیگانه نیازمند عزم جدی و تعامل همگانی است،

بذرگری در خصوص ساماندهی جلوه‌های بصری شهرهای استان البرز اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، تبلیغات شهری و تصاویر موجود در خیابان‌ها بر اساس اصول شهرسازی متناسب با فرهنگ و زیست بوم و بافت منطقه ساختار خاص خود را دارد، حتی رنگ بندی ساختمان‌ها نیز تحت معیارهای محاسبه شده است، این درحالی است که عدم تعادل و توازن هندسی و بصری به وضوح در هرنقطه و منطقه قابل روئیت است. 

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها در خصوص وضعیت راه‌های استان، به ویژه راه‌های شهرستان طالقان تصریح کرد: علیرغم پیگیری‌های مکرر در جهت مرمت راه‌ها، رفع گلوگاه‌های حادثه خیز و استانداردسازی متاسفانه هنوز اقدامی نشده است. به‌عنوان مثال در جاده ارتباطی منطقه پایین طالقان به سمت حوزه استحفاظی استان قزوین شاهد مشکلات فراوانی هستیم و می‌بایست هرچه سریع‌تر اقدامات لازم توسط اداره راه که بخش عمده ی آن مربوط به استان قزوین میباشد صورت پذیرد. 

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به فرمایشات استاندار محترم در جلسه مرداد ماه سال گذشته در شهرستان طالقان در خصوص تفویض تمامی اختیارات مدیران کل استان به مدیران متناظر در شهرستان در جهت تسریع پیشبرد حل مشکلات و مسایل مردم منطقه، انتظار می‌رود مسئولان شهرستان نسبت به حل رفع مشکلاتی مانند کاهش حریم رودخانه‌ها و سد، بازنگری طرح هادی روستاها، تکمیل بیمارستان و رفع مشکلات بهداشت و درمان، مرمت، بازسازی و استاندارد سازی راه‌ها، رفع مشکل آب شرب و کشاورزی و ... سریع‌تر اقدام نمایند. با وجود تصویب بازبینی مدیریت شده مناطق محروم در اجرای طرح‌های هادی تا زمان خروج از محرومیت در شورای عالی استان‌ها و پیگیری مکرر این حقیر در دستگاه‌های اجرایی مربوطه هنوز منتظر اجرای این مصوبه هستیم. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان شورای عالی استان‌ها در ادامه افزود: امروز بسیاری از روستاهای استان به دلیل آب و هوای مطلوب، مورد توجه گردشگران قرار گرفته و این در صورتی است که کمترین مدیریتی بر این صنعت درآمدزا وجود ندارد و زیرساخت‌ها بسیار ضعیف است و عملآ این صنعت که می‌توانست درآمد زایی ارزشمند و پایداری را در پی داشته باشد، زیان ده و آسیب زننده شده است.

وی در پایان ضمن تشکر از پیگیری‌های مجدانه استاندار مردمی البرز، فرمانداران، بخشداران و دیگر مدیران زحمتکش و جهادی گفت: امید است با وجود دولت قوی و مردمی سیزدهم و برنامه ریزی‌های گسترده به جد در صد دارتقاء معیشت و کسب حداکثری رضایتمندی مردم باشیم و فرمانبردار واقعی فرامین حضرت امام ره ومقام معظم رهبری باشیم .

پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی