رئیس کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌‌ها: ممنوعیت شهرداری‌ها از دریافت کارمزد ۱۵ درصد بابت حفظ و نگهداری درختان تصویب شد
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کمیسیون انرژی

قاسمی با بیان اینکه مجلس به طرح طرح اصلاح مواد ۴، ۵، ۱۰ و ۱۱ اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ایراد گرفته بود گفت: کمیسیون در این خصوص نظرات خود را ارائه کرد و کلیت طرح را به تصویب رساند.

جعفر قاسمی نماینده استان گیلان و رئیس کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ۴ طرح در دستور کار قرار داشت که ۳ طرح با اصلاحاتی تصویب رسید و یک طرح از دستور کار خارج شد.

وی افزود: طرح اصلاح مواد ۴، ۵، ۱۰ و ۱۱ اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها اولین طرح در دستور کار بود که مجلس ایراداتی به آن وارد کرده بود.

قاسمی ادامه داد: در خصوص تبصره ۳ ماده ۴۰ قانون حفظ و گسترش فضای سبز با نظر مجلس مبنی بر اینکه شهرداری‌ها مجاز به دریافت کارمزد ۱۵ درصد بابت حفظ و نگهداری درختان نیستند موافقت شد.

رئیس کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌ها بیان داشت: همچنین در تبصره ماده ۵ در خصوص عوارض قطع درختان با نظر شورای عالی استان‌ها مبنی بر پضع عوارض برای قطع درختان موافقت شد.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: شهرداری‌ها به عنوان نهاد متولی شهر باید اختیار دریافت عوارض مربوط به این موضوع را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در بند (ه) ماده ۱۰ به عنوان ضابط دادگستری که با نظر نمایندگان مجلس موافقت شد. چون ضابطه دادگستری در آئین دادرسی کیفری معنی و مفهوم مشخصی دارد که این موضوع باید در آیین نامه کیفری لحاظ شود.

قاسمی توضیح داد: تبصره ۳ ماده ۱۲ با نظر شورای عالی استان‌ها موافقت شد. چرا که این موضوع با تبصره ۳ ماده ۴ در خصوص وضع عوارض ۱۵ درصد ارتباطی ندارد.

رئیس کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌ اظهار داشت: همچنین طرح شیوه نامه کدگذاری دوره‌های آموزشی شوراهای اسلامی پایه و فرادست تصویب و طرح اصلاح بند (ه) و تبصره (۱) ذیل آن و تبصره (۲) بند (ز) ماده (۳۰) قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران از دستور کار خارج شد.

وی بیان کرد: همچنین با قانون آب بهای زراعی مصوب ۱۲ شهریور ۶۹ موافقت شد.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی