عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها خبر داد: تدوین سند چشم انداز 20 ساله و برنامه راهبردی و عملیاتی شهر بجنورد برای نخستین بار
يکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
مغروری

مغروری گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی و پایش وضع موجود شهر و تصویب اجرای این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه، سند راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری بجنورد در برنامه در قالب یک برنامه میان مدت و چشم نداز بیست ساله در حال تدوین است.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد و نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع راسانی شورای عالی استان‌ها، گفت: تنظیم یک چارچوب راهبردی برای اتخاذ تصمیمات در حوزه مدیریت شهری به منظور مواجهه با چالش‌های آتی در بازه زمانی میان‌مدت و همچنین سند چشم‌اندار ۲۰‌ساله شهری مهمترین هدف اجرای طرح است.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگ کردن اقدامات کلیه دستگاه‌های اجرایی در زمینه اداره شهر و بسترسازی برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری، فراهم آوردن برنامه عمل شهرداری، به‌عنوان یک نهاد عمومی با لحاظ ویژگی‌های محیطی درونی و بیرونی سازمان، مبتنی بر رویکرد راهبردی و همچنین تعیین نقش شهرداری در نیل به چشم‌انداز و راهبردهای توسعه شهر از دیگر اهداف این سند است.

مغروری اظهار داشت: فراهم آوردن بستر مشارکت فعال تمامی گروه‌های ذینفع شهری شامل سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، متخصصین مرجع شهرسازی و مدیریت شهری از مهمترين سیاست‌های و رویکردهای شورا و شهرداری دراجرای این طرح است.

وی از تمامی همشهریان و دغدغه مندان و متخصصان خواست در تدوین هرچه‌ بهتر و کمک نقص این طرح، شورا و شهرداری و کارگروه‌های تخصصی ۵ گانه ذیل ستاد مرکزی را یاری کنند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی