رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان‌ها: انتقال آب از خلیج‌فارس، می تواند بخشی از مشکلات آبی شهرستان‌های جنوبی فارس را برطرف کند
چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
بانشی

بانشی گفت: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یکی از کلان طرح‌هایی است که در فارس در حال انجام است هرچند که زمان دقیقی برای بهره‌برداری از این طرح اعلام نشده است بااین‌حال می‌توان امیدوار بود که با انتقال آب خلیج‌فارس به استان بتوان بخشی از مشکلات شهرستان‌های جنوبی فارس را برطرف کرد.

هاشم بانشی نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به پهناور بودن فارس، گفت: پهناور بودن استان و وجود اقلیم‌های مختلف در فارس از جمله دلایلی است که آب‌رسانی به اقصی‌نقاط فارس را با مشکل مواجه کرده است البته با افزایش دما در استان و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی نیز باعث شده تا بسیاری از مناطق در فارس با تنش آبی مواجه شوند.

وی افزود: مناطقی از جنوب فارس به دلایلی نظیر کاهش شدید سطح آب‌های زیر زمینی، کاهش بارش باران و افزایش بهره‌برداران با مشکل تأمین منابع آب شرب روبه‌رو هستند و نزدیکی مناطق جنوبی فارس با خلیج‌فارس نیز نتوانسته نقشی در کاهش مشکلات تأمین آب شرب این مناطق داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان ها، خاطرنشان کرد: قطعی آب در برخی از مناطق جنوبی فارس نظیر شهر «گله‌دار» و بخش «اسیر» باعث شده تا مردم این مناطق به منابع آبی پایدار دسترسی نداشته باشند. 

بانشی اظهار داشت: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یکی از کلان طرح‌هایی است که در فارس در حال انجام است هرچند که زمان دقیقی برای بهره‌برداری از این طرح اعلام نشده است بااین‌حال می‌توان امیدوار بود که با انتقال آب خلیج‌فارس به استان بتوان بخشی از مشکلات شهرستان‌های جنوبی فارس را برطرف کرد.

وی در پایان گفت: بر اساس آنچه مسئولان استان فارس به آن اشاره کرده‌اند آب خلیج‌فارس قرار است برای مصارف صنعتی مورداستفاده قرار بگیرد؛ اما می‌توان با استفاده از آب‌شیرین‌کن بخشی از نیاز شهرستان‌های جنوبی فارس به منابع آبی را برطرف کرد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی