نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها: ایجاد نمایندگی شرکت آب منطقه ای در شهرستان کوهرنگ ضروری است
دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
عسگری حسنوند

عسگری حسنوند با بیان اشاره به فراوانی منابع آبی شهرستان کوهرنگ، گفت: ایجاد نمایندگی آب منطقه‌ای در این شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد تا در زمان وقوع بارندگی و سیل، همکاری آب منطقه‌ای با مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان آسان‌تر شود.

جعفر عسگری حسنوند، نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور معاونان شرکت آبفا و آب منطقه‌ای استان در جلسه شورای استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کدورت بالای آب در شهر بازفت سلامت مردم این منطقه در خطر است. از این رو در این جلسه درخواست کردیم حفر چاه آب آشامیدنی شهر با قید فوریت انجام و هر چه زودتر آب سالم و بهداشتی وارد مدار گردد.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها افزود: همچنین به ضرورت انجام مطالعات فاضلاب شهری بازفت و صمصامی اشاره کردیم و خواستار این شدیم که برای جلوگیری از مشکلات محیط زیستی فاضلاب شهری هر چه سریع‌تر اجرا شود.

نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم ساحل سازی رودخانه بازفت تصریح کرد: بدلیل اینکه استان چهارمحال و بختیاری بارندگی‌های فصلی و فرسایش خاک بالاست، هدایت روان آب‌ها و ساحل سازی از ضروریات است که این موضوع در شهرستان کوهرنگ کند بوده و به درستی مدیریت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به منابع آبی بسیار در شهرستان کوهرنگ، ایجاد نمایندگی آب منطقه‌ای در این شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد تا در زمان وقوع بارندگی و سیل، همکاری آب منطقه‌ای با مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های خدمات رسان آسان‌تر شود.

عسگری با اشاره به ناعادلانه بودن محاسبه حق آبه و پرداخت آن توسط کشاورزان، تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین بازوان تولید مواد غذایی در کشور کشاورزان هستند که با وقوع خشکسالی یا سیل یا تگرگ در فصل بهار و ... همواره با چالش جدی مواجه شده و از طرفی آن‌طور که باید حمایت نمی‌شوند. بر همین اساس پرداخت درصدی از سود فروش محصولات به‌عنوان حق آبه غیر منطقی بنظر می‌رسد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی